نگرانی‌ها از برنامه پهپادی ایران؛ شرکت تایوانی به همکاری با تهران پایان داد

لوگوی تجاری ای‌تی‌ای‌ان در ویدئوی تبلیغاتی معرفی پهپاد شناسایی شد

همزمان با افزایش حساسیت‌ها و نگرانی‌های بین‌المللی از همکاری‌های نظامی میان حکومت‌های ایران و روسیه، یک شرکت فناوری تایوانی با نام ای‌تی‌ای‌ان اعلام کرد قراردادهای تجاری خود با یک شرکت فعال در ایران را قطع کرده است. این شرکت متهم است با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری دارد.

قطع همکاری‌های تجاری این شرکت فناوری تایوانی با ایران، پس از آن انجام گرفت که «سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در تماس با مسئولان این شرکت اعلام کرد شرکت ریموند، به‌عنوان طرف قرارداد با آن‌ها، با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری داشته است.

وب‌سایت خبری-تحلیلی دهیل بامداد چهارشنبه ۲۳ نوامبر (دوم آذرماه) در گزارشی نوشت: لوگوی تجاری این شرکت تایوانی در ویدئویی که برای معرفی و تبلیغ یک پهپاد، یا یک وسیله نقلیه هوایی بدون‌سرنشین، تهیه شده، شناسایی شده است.

پس از انتشار این ویدئو تبلیغاتی در یک رسانه اسرائیلی، «سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با شرکت تایوانی تماس گرفت و به مسئولان شرکت هشدار داد همکاری‌های آن‌ها با شرکت ایرانی ریموند که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار می‌کند، می‌تواند مصداق نقض تحریم‌های بین‌المللی قلمداد شود.

IRANIAN DEFENCE MINISTRY / AFP

گزارش بامداد چهارشنبه دهیل، دو روز پس از آن منتشر شد که روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی، به‌نقل از سه منبع خود نوشت: اوایل ماه جاری میلادی، مذاکراتی در ایران میان طرف‌های حکومت ایران و نمایندگان روسیه انجام شده است.

به‌نوشته واشنگتن‌پست، هدف از انجام این مذاکرات، کمک به روسیه برای تولید پهپادهای تهاجمی ایرانی در داخل این کشور است و این مذاکرات نهایی شده است.

به‌نوشته دهیل، دولت آمریکا تحریم‌های متعددی را علیه افراد و نهادهایی که با برنامه ساخت هواپیماهای بدون‌سرنشین حکومت ایران کار می‌کنند وضع کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اقدام‌های محدود کننده علیه برنامه پهپادی حکومت ایران، بعد از آن تشدید شد که گزارش‌های پرشماری از استفاده نیروهای روسی از پهپادهای ساخت حکومت ایران علیه زیرساخت‌های انرژی و مراکز غیرنظامی اوکراین منتشر شد.

به گفته مقام‌های اوکراینی، در جریان حملات هوایی روسیه با پهپادهای ساخت حکومت ایران، شماری از غیرنظامیان این کشور کشته شده‌اند.

وب‌سایت خبری-تحلیلی دهیل در ادامه گزارش خود نوشت: به‌نظر نمی‌رسد نام شرکت ریموند و همین‌طور مالک این شرکت، احسن (احسان) تاج‌سنگرانی، در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار داشته باشد.

مسئولان شرکت تایوانی ای‌تی‌ای‌ان به وب‌سایت دهیل گفته‌اند تحقیقات درباره استفاده نظامی از محصولات این شرکت در ایران آغاز شده و در حال حاضر نیز صادرت به ایران و روند ثبت سفارش از ایران را متوقف کرده‌اند.

بیشتر از جهان