شب تیلور سوییفت؛ برندگان جوایز موسیقی آمریکا ۲۰۲۲

این شب جوایز کاملا به تیلور سوییفت تعلق داشت که در هر شش رشته‌ای که برای آن نامزد شده بود، برنده شد

پنجاهمین مراسم اهدای جوایز موسیقی آمریکا شامگاه یکشنبه ۲۱ نوامبر، در سالن تئاتر مایکروسافت لس‌آنجلس برگزار شد.

میزبانی این مراسم را که به تهیه‌کنندگی دیک کلارک پروداکشن و آی‌بی‌سی برگزار شد، وین برادی به عهده داشت. در این رویداد پرستاره، از بهترین ترانه‌ها و اجراهای سال که با توجه به رای هواداران انتخاب شدند، تقدیر شد.

بد بانی (Bad Bunny)، هنرمند اهل پورتوریکو، که امسال با بیشترین رای و هشت نامزدی، از جمله اولین نامزدی برای هنرمند سال، در صدر فهرست نامزدها قرار داشت، در نهایت دو جایزه به خانه برد: جایزه محبوب‌ترین هنرمند مرد لاتین‌تبار و محبوب‌ترین آلبوم لاتین برای آلبوم Un Verano Sin T.

اما این شب جوایز کاملا به تیلور سوییفت تعلق داشت که در هر شش رشته‌ای که برای آن نامزد شده بود، برنده شد؛ از جمله هنرمند سال که مهم‌ترین جایزه این مراسم بود. با جوایز امسال، سوییفت که در طول دوران فعالیت هنری خود ۴۰ جایزه گرفته است، به پرافتخارترین هنرمند تاریخ جوایز موسیقی آمریکا تبدیل شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این مراسم، پینک با اجرای خود برنامه را افتتاح کرد و داو کامرون، لیل بیبی، بی‌بی رکسا، کری آندروود، ایمجین دراگون و دیگران هم روی صحنه رفتند.

با اهدای جایزه آیکون، از لیونل ریچی، برنده ۱۷ جایزه موسیقی آمریکا، به دلیل مشارکت حرفه‌ای در صنعت موسیقی تجلیل شد. چارلی پوت، استیوی واندر و دیگر هنرمندان برای ادای احترام به ریچی اجراهایی پراحساس ارائه کردند.

التون جان برای اثر مشترکش با دوا لیپا، برنده جایزه بهترین همکاری شد و اولین جایزه خود از سال ۱۹۸۸ بعد را به خانه برد. او اکنون هنرمندی است که در تاریخ این جوایز، طولانی‌ترین حضور را به نام خود ثبت کرده است. التون جان نخستین بار در سال ۱۹۷۴ برای جوایز موسیقی آمریکا نامزد شده بود.

برندگان تعدادی از مهم‌ترین جوایز عبارت‌اند از:

- بهترین هنرمند سال: تیلور سوئیفت

- بهترین هنرمند جدید سال: داو کامرون

- بهترین همکاری سال: التون جان و دوآ لیپا، برای Cold Heart-PNAU Remix

- محبوب‌ترین هنرمند مرد پاپ: هری استایلز

- محبوب‌ترین هنرمند زن پاپ: تیلور سوئیفت

- محبوب‌ترین گروه پاپ: بی‌تی‌اس (BTS)

- محبوب‌ترین آلبوم پاپ: قرمز (Red) تیلور سوئیفت

- محبوب‌ترین ترانه پاپ: «آن‌طور که بود» (As It Was)، هری استایلز

بیشتر از موسیقی