مسابقات تیم ملی فوتبال ایران در سینماها پخش نمی‌شود

با دستور نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، برای جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی، مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران نیز بدون تماشاگر برگزار می‌شوند

تیم ملی فوتبال ایران عصر دوشنبه ۳۰ آبان در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه الریان قطر، به مصاف تیم ملی فوتبال انگلستان می‌رود-همشهری

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، از منتفی شدن پخش مسابقه‌های جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ در سینماها خبر داد و گفت که وظیفه اکران مسابقات جام جهانی فوتبال در سینماها از عهده سازمان سینمایی خارج و به استانداران سپرده شده است.

بر اساس گزارش شبکه شرق، رئیس سازمان سینمایی پیگیری پخش مسابقات فوتبال در سینماها از حدود یک ماه پیش را تایید کرد و افزود: «پیگیری‌هایی انجام دادیم تا بتوانیم مسابقات جام جهانی را به‌صورت هم‌زمان در سینماهای کشور اکران کنیم. موافقت‌های اولیه را هم گرفتیم و در شورای فرهنگ عمومی هم این برنامه مصوب شد. در کمیته فرهنگی هنری بازی‌های قطر، هم مصوب شد،؛ اما در نامه‌نگاری اخیر با وزارت کشور و مستند به بررسی‌های صورت‌گرفته، تصمیم‌گیری در این زمینه به شورای تامین استان واگذار شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌زمان، محسن داوری، فرماندار مشهد، نیز اعلام کرد که درباره پخش مسابقات فوتبال در سینماهای مشهد، در فرمانداری تصمیم‌گیری می‌شود.

پیش‌تر، خبرهایی درباره پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در سینماها منتشر شده بود. حتی برخی مسئولان سینمایی از این تصمیم استقبال کرده و گفته بودند که هر ترفند و تلاشی که موجب شود در این دوران بحران مخاطب، چراغ سینماها روشن بماند، مغتنم است.

سابقه پخش مسابقه‌های فوتبال در سینماها به چهار سال پیش و جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ بازمی‌گردد که پخش بازی تیم‌های ملی ایران در سینماها با استقبال شماری از علاقه‌مندان فوتبال مواجه شد. تماشای گروهی فوتبال بر پرده سینما برای دوستداران فوتبال هیجان خاصی دارد؛ با این حال به نظر می‌رسد نهادهای امنیتی به دلیل پیشگیری از برگزاری تجمع‌های مردمی، مانع از پخش مسابقات در سینماها شده‌اند.

روزنامه همشهری روز یکشنبه ۲۹ آبان در گزارشی، مسئولیت پخش نشدن مسابقات در سینماها را به گردن مدیران سینمایی انداخت و از قول آنان نوشت: «اگر اتفاق کوچکی رخ دهد و به اصطلاح تار مویی از سر یکی از تماشاگران کم شود، ۱۰۰ درصد مسئولیتش بر عهده سینمادار و صاحب سالن است.»

امیر هوشنگ پاسبانیان، مدیر سینما بهمن، گفت که به‌احتمال‌زیاد هیچ مسابقه فوتبالی از هیچ سینمایی پخش نخواهد شد.

با دستور نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، برای جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی، مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران نیز بدون تماشاگر برگزار می‌شوند.

تیم ملی فوتبال ایران عصر دوشنبه ۳۰ آبان در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه الریان قطر، به مصاف تیم ملی فوتبال انگلستان می‌رود.

بیشتر از فوتبال