دفاتر کار توییتر تعطیل شدند

توییتر به کارمندان خود اطلاع داد که ساختمان‌های اداری این شرکت به‌طور موقت بسته خواهند شد

هفته گذشته آقای ماسک به کارکنان توییتر گفت که آن‌ها باید به کار «سخت و طولانی» متعهد باشند و در غیر این صورت شرکت را ترک کنند- Frederic J. BROWN / AFP

چند هفته بعد از اینکه ایلان ماسک رسانه اجتماعی توییتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد، روند تغییرات سریع در این شرکت بزرگ سیلیکون‌ولی (دره سیلیکون) همچنان ادامه دارد.

بی‌بی‌سی گزارش داد در جدیدترین تغییرات بزرگ و ناگهانی، روز گذشته کلیه ساختمان‌های اداری این شرکت به‌طور موقت بسته شدند و به کارمندان اعلام شد که کارت‌های ورود آن‌ها به ساختمان‌ها تا روز دوشنبه ۲۱ نوامبر، از دسترس خارج خواهند بود.

این اعلامیه در حالی منتشر شد که گزارش‌هایی از موج گسترده استعفای کارکنان پس از اینکه مالک جدید آن، ایلان ماسک، به آن‌ها گفته بود یا «ساعت‌های کاری طولانی و پرفشار» را بپذیرند یا توییتر را ترک کنند، به گوش می‌رسد.

در ادامه این پیام آمده است: «لطفا برای رعایت سیاست‌های شرکت، از صحبت کردن درباره اطلاعات محرمانه شرکت در رسانه‌های اجتماعی، مطبوعات و جاهای دیگر خودداری کنید.»

این گزارش‌ها تعجب اعضای اتحادیه‌‌های پراسپکت (Prospect)، اتحادیه کارگران فناوری، را برانگیخته است و از توییتر بریتانیا خواسته‌اند تا برای توضیح در مورد رفتار با کارمندان خود قرار ملاقاتی ترتیب دهند.

بی‌بی‌سی به نقل از مایک کلنسی، دبیر کل اتحادیه پراسپکت، با اشاره به اخراج گسترده کارمندان شرکت پی‌انداو (P&O) در اوایل سال جاری نوشت: «ما اجازه نخواهیم داد اتفاقی نظیر پی‌انداو در دنیای دیجیتال بدون نظارت اتفاق بیافتد.»

«ما داریم قرار ملاقات فوری با دفتر توییتر در بریتانیا را پیگیر می‌کنیم تا درباره وضعیت کسانی که در آستانه تعدیل‌اند، نحوه مشاوره جمعی آن‌ها، اطمینان از روند شفاف و عادلانه کار و انجام وظایف مراقبتی و تعهدات قانونی شرکت در قبال کارکنان از جمله آن‌هایی که نیازهای خاص دارند، بحث کنیم.»

«پراسپکت هر کاری برای حمایت از اعضای خود در توییتر انجام خواهد داد. غول‌های فناوری ورای قانون نیستند و ما در حد توانمان توییتر را در مجاری قانونی نگه می‌داریم.»

طبق گزارش بی‌بی‌سی روند استعفا یا اخراج اعضای توییتر به شکلی پیش رفته است که در بسیاری از بخش‌ها «در سلسله مراتب مدیریت کسی باقی نمانده است».

همچنین یکی از کارمندان سابق توییتر که نخواست نامش فاش شود، به بی‌بی‌سی گفت: «فکر کنم بعد از گرد و خاک امروز کمتر از ۲۰۰۰ نفر باقی بمانند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شخص دیگری گفت که خیلی‌ها با اینکه با ساعت کار طولانی مشکل نداشتند استعفا دادند.

«من نمی‌خواستم برای کسی کار کنم که چندین بار از طریق ایمیل ما را تهدید کرده بود که فقط «افراد خاص توییتر باید اینجا کار کنند»، در حالی که من قبلا ۶۰ تا ۷۰ ساعت در هفته کار می‌کردم».

پس از اینکه کارمندان زیادی توییتر را ترک کردند، بروس دیزلی، معاون سابق رئیس توییتر به بی‌بی‌سی گفت مهندسان سابق توییتر می‌گویند این رسانه اجتماعی ممکن است «تا روز دوشنبه از کار بیفتد».

او گفت با توجه به حضور مهندسان زیاد، حالت‌های زیادی ممکن است اتفاق بیفتد.»

«اگر این مهندس‌ها بروند، پایداری محصول جدا تهدید می‌شود.»

تعهد وفاداری

هفته گذشته آقای ماسک به کارکنان توییتر گفت که آن‌ها باید به کار «سخت و طولانی» متعهد باشند و در غیر این صورت شرکت را ترک کنند.

به گزارش واشنگتن پست، مالک جدید شرکت در ایمیلی به کارکنان گفت چنانچه قصد دارند بمانند، باید این تعهدنامه را امضا کنند. آقای ماسک گفت کسانی که تا پنجشنبه ۱۷ نوامبر آن را امضا نکرده باشند، سه ماه حقوق پایان کار خود را دریافت خواهند کرد [و با آن‌ها تسویه حساب خواهد شد].

اوایل ماه جاری شرکت توییتر اعلام کرد که حدود ۵۰٪ از نیروی کار خود را کاهش می‌دهد.

کارمندان توییتر نیز با استفاده از هشتگ #LoveWhereYouWorked اعلام کردند شرکت را ترک می‌کنند.

با وجود همه آشفتگی‌ها در شرکت، آقای ماسک روز جمعه در توییتی نوشت: «و… ما به بالاترین حد خود در استفاده از توییتر رسیدم.»

قبل از اینکه ایلان ماسک کنترل توییتر را به دست بگیرد، این شرکت حدود ۷۵۰۰ کارمند داشت. همچنین، آن‌ها هزاران کارمند قراردادی داشتند که اکثر آن‌ها اخراج شده‌اند.

به نظر می‌رسد ایلان ماسک نگران گزارش‌هایی مبنی بر تعطیلی قریب‌الوقوع توییتر نیست و توییت کرد: «بهترین افراد می‌مانند، بنابراین من خیلی نگران نیستم.»

او در پست‌های جداگانه‌ای یک ایموجی (پندار نگاره یا بیان گرافیکی عواطف) جمجمه و استخوان‌های متقاطع و یک میم را که سنگ قبری با لوگوی توییتر روی آن نشان می‌دهد توییت کرد.

بیشتر از جهان