خامنه‌ای بار دیگر ملت ایران را به سرکوب بیشتر تهدید کرد

او ضمن «حقیر» و «شرور» خواندن مردم معترض، وعده داد که جمهوری اسلامی این اعتراض‌ها را سرکوب خواهد کرد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز شنبه ۲۸ آبان بار دیگر مردم ایران را تهدید به سرکوب بیشتر کرد و گفت« بساط این شرارت بدون شک جمع خواهد شد.»

او که در سخنرانی‌های قبلی خود در دو ماه گذشته، از خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی به عنوان «حوادث جزیی» یاد می‌کرد و آنها را تمام‌یافته نشان می‌داد، اکنون در آخرین سخنرانی خود، ضمن «حقیر» و «شرور» خواندن مردم معترض، وعده داد که جمهوری اسلامی در آینده این اعتراضات را سرکوب خواهد کرد.

از آغاز خیزش سراسری مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای و دیگر مقامات جمهوری اسلامی به طور مداوم، مردم را به سرکوب بیشتر تهدید کرده‌اند و از پایان قریب‌الوقوع اعتراضات سخن گفته‌اند، با این همه، خیزش انقلابی ایرانیان اکنون وارد سومین ماه خود شده و در این مدت، به شکل بی‌سابقه‌ای گسترش یافته است.

او در دیدار با جمعی از طرفداران اصفهانی خود گفت:«صحنه‌گردان‌های اغتشاشات خودشان را طرفدار ملت ایران وانمود می‌کنند اما با همه‌ خواسته‌ها و عقاید و مقدسات ملت ایران دشمنی کردند. با اسلام دشمنی کردند، مسجد سوزاندند، قرآن سوزاندند، با ایران دشمنی کردند، پرچم ایران را سوزاندند،‌ سرود ملّی ایران را بی‌احترامی کردند. اینها چهره‌هایشان روشن شد.»

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که هیچ فیلم، تصویر و سندی از اینکه مردم معترض مساجد و قرآن‌ها را سوزانده باشند وجود ندارد و تصور عمومی این است که نیروهای سرکوبگر خود دست به این اقدامات می‌زنند تا افکار عمومی بخش سنتی و مذهبی جامعه را علیه مردم معترض تحریک کنند.

خامنه‌ای بدون آنکه به کشتار شهروندان ایرانی و از جمله کودکان ایرانی کوچک‌ترین اشاره‌ای کند، گفت:«دشمنان که نتوانستند مردم را به میدان بیاورند در حال شرارتند تا بلکه بتوانند مسئولان را خسته کنند، البته اشتباه می‌کنند چرا که این شرارت‌ها موجب می‌شود مردم خسته، و از آنها بیزارتر و متنفرتر شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حالی که فیلم‌های فراوانی از آسیب‌رسانی نیروهای سرکوبگر به اموال مردم منتشر شده، رهبر جمهوری اسلامی گفت:«این حوادث و جنایت‌ها و تخریب‌ها مشکلاتی برای مردم و کسبه درست می‌کند اما افراد در صحنه و پشت صحنه این شرارت‌ها، بسیار حقیرتر از آن هستند که بتوانند به نظام آسیب بزنند. بساط شرارت بدون شک جمع خواهد شد و ملت ایران با نیروی بیشتر و روحیه تازه‌تر حرکت در میدان پیشرفت کشور را ادامه خواهد داد.»

رهبر جمهوری اسلامی برای چندمین بار از زمان قتل حکومتی مهسا امینی، معترضان را کم‌شمار دانسته و درحالی حرف از خستگی مردم و معترضان و تمام شدن خیزش مردم می‌زند که در شصت و سومین روز از آغاز قیام ملی مردم ایران قرار داریم. خامنه‌ای با چشم‌پوشی از بزرگ‌ترین اعتصابات سراسری بعد از انقلاب ۵۷، که در روزهای گذشته برگزار شد، دلیل تعطیلی بازارها را حمله و تخریب بازار به‌دست مردم دانست.

رهبر جمهوری اسلامی اظهار کرد: «عاملان جنایت، قتل، تخریب یا تهدید به آتش زدن دکان و ماشین کاسبان و مردم، و آن کسی که با تبلیغات آنها را وادار به این کارها کرده، هر یک باید به اندازه گناهشان مجازات شوند.»

خامنه‌ای در تمام سخنرانی‌ها خود از آغاز قیام ملی علیه او، بارها معترضان را تهدید به برخورد شدید کرده است. او در سخنرانی روز شنبه خود نیز از «لشکرسازی کاذب» و «انبوه‌سازی دروغ» دشمنان صحبت کرد.

همزمان با این سخنرانی، تشییع پیکر حمیدرضا روحی جوان ۲۰ ساله که با شلیک ماموران امنیتی در تهران کشته شد و همچنین مراسم خاکسپاری سجاد قائمی کشته‌شده در اعتراضات شیراز، برگزار می‌شد.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در روزهای گذشته حداقل سه کودک و از ابتدای قیام ملی ایرانیان بیش از ۵۲ کودک را کشته‌اند اما در سناریوسازی‌های تکراری علت مرگ آنها را حملات تروریستی دشمنان، خودکشی و قتل غیرسیاسی کودکان عنوان کرده‌اند.

روز گذشته زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، در مراسم خاکسپاری فرزند ۹ ساله خود، تشریح کرد که چگونه نیروهای لباس شخصی جمهوری اسلامی کیان را با شلیک گلوله جنگی کشته‌اند. ساعتی بعد از سخنان مادر کیان، ماموران جمهوری اسلامی با فشار به خانواده پیرفلک و گروگان‌ گرفتن سلامت میثم پیرفلک که در بیمارستان بستری بود، فیلمی از زینب مولایی‌راد منتشر کردند که در آن ترور دولتی فرزند خود را تکذیب می‌کند.