حسن رونقی: می‌خواهند حسین رونقی را بکشند

هشدار ایرانیان به جمهوری اسلامی: اگر اتفاقی برای حسین رونقی بیفتد سکوت نخواهیم کرد

حسن رونقی، برادر حسین رونقی، زندانی سیاسی در توییتر نوشت که برادرش را ساعت ۳ بعدازظهر روز یکشنبه ۲۲ آبان، به مقصد بیمارستان دی از زندان خارج کردند اما «پس از گم کردن پدر و مادر» پنج ساعت بعد یعنی ساعت ۸:۳۰ حسین را به بیمارستان رساندند. به گفته او معلوم نیست در مدت بیش از پنج ساعت حسین رونقی را کجا برده‌اند و چه «بلایی» می‌خواستند بر سرش بیاورند.

حسن رونقی تاکید کرد که «حسین با هوشیاری کامل و بعد از حرف زدن با مادر ساعت ۳ بعدازظهر سوار آمبولانس شد و هر اتفاقی برای او بیفتد سناریوسازی بیش نیست چراکه قصد کشتن حسین را دارند».

حسین رونقی، روز یکشنبه پس از حدود ۵۰ روز اعتصاب غذا در پی وخامت حال به بیمارستان منتقل شد.

برادر او شامگاه یکشنبه در توییت دیگری خبر داده بود که ماموران سرکوبگر پزشکان و پرستاران بیمارستان را تهدید و بیرون کرده‌اند و «پرستار و کادر خودشان را آورده‌اند».

با انتشار خبر انتقال حسین رونقی به بیمارستان دی، شمار زیادی از مردم شبانه به سمت این بیمارستان رفتند و تا ساعت‌هایی از نیمه‌شب مقابل این بیمارستان تجمع‌ کردند و شعارهایی علیه حکومت سر دادند.

ویدیوهایی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، ترافیک سنگین در محدوده بیمارستان و تیراندازی ماموران سرکوب جمهوری اسلامی به سوی تجمع‌کنندگان را نشان می‌دهد.

بااین‌حال اطلاعات رسیده به تلویزیون ایران‌اینترنشنال، حاکی از آن است که حسین رونقی از زندان به بیمارستان سینا منتقل شده است و در آنجا با وخیم‌تر شدن وضعیت قلبی‌اش برای او در بخش‌ مراقبت‌های ویژه عملیات احیا انجام داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانواده حسین رونقی تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر احیای قلبی او را در بیمارستان سینا تایید نکرده‌اند اما حسن رونقی از همه کسانی که برای حمایت از خانواده‌اش به بیمارستان دی مراجعه کردند تشکر کرد. او همچنین تصویری از پدرش را منتشر کرد که نشان می‌داد پس از مرخصی از بیمارستان در سرمای شب تا ساعت‌ها منتظر خبری از حسین بود.

طی ساعت‌های گذشته بسیاری از کاربران فضای مجازی این جمله حسین رونقی را که گفته بود: «سکوت نکنید، سکوت شما منجر به سرکوب بیشتر می‌شود» بازنشر کردند. کاربران فضای مجازی به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار دادند که اگر اتفاقی برای حسین رونقی بیفتد سکوت نخواهند کرد.

نگرانی نسبت به وضعیت سلامتی حسین رونقی تنها به ایرانیان محدود نبود، لیا ریمینی، بازیگر آمریکایی نیز در توییتی نوشت که جمهوری اسلامی حسین رونقی را به ناحق زندانی کرده است. او همچنین حساب کاربری علی خامنه‌ای را مورد اشاره قرار داد و هشدار داد که هر اتفاقی برای حسین بیفتد او مسئول است زیرا مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز از حسین رونقی دریغ شده است.

نهادهای سرکوبگر، حسین رونقی را در مقابل دادسرای اوین با خشونت و ضرب و شتم دستگیر کردند و پایش را شکستند. پدر و مادر حسین رونقی روزها در مقابل زندان اوین برای اطلاع از وضعیت فرزندنشان تحصن کردند؛ بی‌خبری از وضعیت حسین رونقی در نهایت منجر به سکته قلبی احمد رونقی، پدر حسین شد.

در روزهای گذشته شماری دیگر از زندانیان سیاسی از جمله محمد رسول‌اف، جعفر پناهی و حسین رزاق درباره وخامت حال حسین رونقی هشدار داده‌ بودند.