تجمع مشترک ایرانی‌‌ها و اوکراینی‌ها در برابر سفارت روسیه در کانادا

تجمع‌کنندگان با سر دادن شعار «شرم بر شما» نسبت به سیاست‌های روسیه در قبال ایران و ادامه تهاجم نظامی این کشور در اوکراین اعتراض کردند

در ادامه اعلام همبستگی‌های بین‌المللی با خیزش سراسری ایرانیان علیه نظام جمهوری اسلامی، عصر روز شنبه شماری از فعالان ایرانی و اوکراینی، با همراهی گروهی از کنشگران اجتماعی کانادا، در برابر ساختمان سفارت روسیه در اتاوا دست به تجمع اعتراضی زدند.

شبکه خبری سی‌بی‌سی کانادا بامداد روز یکشنبه ۲۲ آبان‌ماه در گزارشی نوشت تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهای «شرم بر شما» نسبت به سیاست‌های روسیه در قبال ایران و ادامه تهاجم نظامی این کشور در اوکراین اعتراض کردند.

شبکه خبری سی‌بی‌سی به‌نقل از کاوه شکوری، یکی از برگزارکنندگان تجمع اعتراضی عصرشنبه در برابر سفارت روسیه در اتاوا، نوشت استفاده نیروهای روسیه از پهپادهای ساخت حکومت ایران علیه اوکراینی‌ها، موضوعی بود که جامعه ایرانی‌ و اوکراینی‌ ساکن کانادا را گرد هم آورد.

به گفته این فعال سیاسی-اجتماعی در کانادا، ایرانی‌ها و اوکراینی‌ها با سرکوب‌گران مشترکی روبه‌رو‌اند.

@KavehShakouri

در گردهمایی اعتراضی مشترک فعالان ایرانی-اوکراینی در برابر سفارت روسیه در کانادا نام ۲۰۰ تن از شهروندانی که پس از تهاجم روسیه به اوکراین و نیز در جریان اعتراض‌های سراسری هفته‌های گذشته در ایران کشته شدند خوانده شد. تمامی افرادی که نام آن‌ها قرائت شد زیر ۲۵ سال داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته مدیر اجرایی کنگره اوکراینی‌های کانادا، ۲۰۰ نفری که نام آن‌ها خوانده شد بخش بسیار کوچکی از قربانیان ایرانی-اوکراینی هستند.

شبکه‌ خبری سی‌تی‌وی نیوز کانادا نیز در گفت‌وگو با یکی دیگر از ایرانیان معترض در برابر سفارت روسیه در اتاوا، به‌نقل از او نوشت: «مردم ما دارند کشته می‌شوند. حکومت ایران برای روسیه پهپاد فراهم می‌کند تا اوکراینی‌ها را هدف قرار دهد و در برابر روسیه هم از رژیم ایران حمایت می‌کند.

بعد از شلیک موشکی سپاه پاسدارن به هواپیمای اوکراینی، بارها فعالان اوکراینی در تجمع‌ها و گردهمایی‌های ایرانیان شرکت کرده‌اند و با فعالان جنبش دادخواهی ایران ابراز همبستگی کرده‌اند.

بیشتر از جهان