پیدا شدن جسد پنج شهروند افغان در آنکارا

قربانیان ۱۸ تا ۳۵ ساله و از ساکنان اصلی استان‌های شمالی افغانستان بودند

پلیس آنکارا تحقیق گسترده‌ای را در زمینه روشن ساختن عوامل قتل این پنج شهروند افغان آغاز کرده است-businessturkeytoday.com

رسانه‌های ترکیه، روز پنجشنبه ۱۹ آبان، گزارش دادند که اجساد پنج شهروند افغانستان که با چاقو به قتل رسیده‌اند، در خانه‌ای در منطقه آلتینداغ شهر آنکارا پایتخت ترکیه پیدا شده‌ است.

علی حکمت، فعال امور مهاجران در ترکیه، به ایندیپندنت فارسی گفت: «قربانیان همگی از کارگران مهاجر و ساکنان استان قندوز و تخار در شمال افغانستان بودند.»

به گفته حکمت، این افراد از یک هفته پیش ناپدید شده بودند.

علی حکمت که پرونده این حادثه را پیگیری کرده است، گفت: «خانواده یکی از قربانیان که در شهر آنکارا زندگی می‌کند، روز چهارشنبه گذشته به فعالان امور مهاجران و همچنین به پلیس ترکیه اطلاع داد که این افراد ناپدید شده‌اند.»

پلیس ترکیه پس از چند روز جست‌وجو و تحقیق، شامگاه روز پنجشنبه موفق شد محل قتل را در شهرستان آلتینداغ از توابع آنکارا پیدا کند.

خبرگزاری آنادولو نوشت که پلیس آنکارا تحقیقات گسترده‌ای را در مورد قتل این پنج شهروند افغان آغاز کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تلویزیون هابر تورک در گزارشی گفت به نظر می‌رسد این افراد حدود یک هفته پیش به قتل رسیده‌اند و در این مدت، پلیس و همسایه‌ها از آن آگاه نشده‌اند. دفتر فرمانداری آنکارا در توییتی با اعلام این خبر افزود که تحقیق در این زمینه جریان دارد و به زودی اطلاعات بیشتری در مورد هویت قربانیان و انگیزه قتل روشن خواهد شد.

اسدالله رحیمی، یکی از قربانیان این حادثه است که از هفت سال‌ پیش در ترکیه زندگی می‌کرد. رحیمی، ساکن استان تخار در شمال افغانستان بود و با کارگری در ترکیه، خانواده‌اش را حمایت می‌کرد.

علی حکمت گفت: قاتلان اشیای با ارزش و پول‌های پنج قربانی را پس از قتل با خود برده‌اند و احتمال دارد انگیزه قتل، سرقت باشد.

آلتینداغ، محل این حادثه، یک شهرستان مهاجرنشین در شهر آنکارا است که بیشتر مهاجران ساکن آن را افغان‌ها و سوری‌ها تشکیل می‌دهند. به گفته علی حکمت، روز پنجشنبه پس از کشف محل حادثه، پلیس ترکیه تمامی صرافی‌ها، رستوران‌ها و محل کار و فعالیت افغان‌ها را در آنکارا برای چند ساعت تعطیل کرد تا عوامل قتل را شناسایی و تعقیب کند.

در سال‌های اخیر و پس از گسترش جنگ، تداوم خشکسالی و نا‌امنی در افغانستان، ترکیه به یکی از اهداف عمده مهاجرت در میان شهروندان افغان تبدیل شده است.

ترکیه میزبان چهار میلیون پناهجو و مهاجر است که از این میان حدود ۴۲۰ هزار نفر آنان را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهند. به گفته فعالان امور مهاجران در ترکیه، وقوع حوادثی مانند قتل و سرقت در محله‌های فقیرنشین و مهاجرنشین، به دشواری زندگی مهاجران در ترکیه می‌افزاید.

بیشتر از جهان