فیلم «عنکبوت مقدس» نامزد چهار رشته اصلی جوایز آکادمی فیلم اروپا شد

مراسم اهدای جوایز آکادمی فیلم اروپا امسال دهم دسامبر در ریکیاویک، پایتخت ایسلند، برگزار می‌شود

فیلم «عنکبوت مقدس» به کارگردانی علی عباسی و بازی زر(زهرا) امیر‌ابراهیمی، روز سه‌شنبه، ۱۷ آبان‌ماه، در چهار رشته اصلی، نامزد دریافت جوایز آکادمی فیلم اروپا، مشهور به اسکار اروپایی، شد.

عنکبوت مقدس در رشته بهترین فیلم اروپایی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن، نامزد دریافت جایزه آکادمی فیلم اروپا شده است.

علی عباسی و افشین کامران بهرامی به‌طور مشترک نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمنامه‌اند و زر امیرابراهیمی نیز نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش زن شده است. 

همچنین فیلم «مثلث اندوه» به کارگردانی روبن استلوند و فیلم «نزدیک» به کارگردانی لوکاس رونت نیز در این چهار رشته نامزد شده‌اند و رقبای فیلم عنکبوت مقدس به‌شمار می‌روند. 

برنده‌شدن در آکادمی فیلم اروپا، اغلب شاخصی برای آکادمی اسکار به‌شمار می‌رود و شانس فیلم را برای برنده‌شدن در رشته‌های مختلف اسکار افزایش می‌دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مراسم اهدای جوایز آکادمی فیلم اروپا امسال دهم دسامبر در ریکیاویک، پایتخت ایسلند، برگزار می‌شود و رای ۴۴۰۰ عضو این آکادمی در تعیین برندگان نقش بازی می‌کند.

«عنکبوت مقدس» روایتی سینمایی از ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای سعید حنایی در سال‌های ابتدایی دهه ۱۳۷۰ در مشهد است. سعید حنایی با انگیزه ناب‌گرایی مذهبی ۱۶تن از کارگران جنسی زن را در مشهد به قتل رساند. 

این فیلم در بخش مسابقه هفتادوپنجمین جشنواره سینمای کن شرکت کرد و زر امیرابراهیمی، بازیگر نقش اول آن، موفق شد جایزه نخل طلای بهترین بازیگر زن جشنواره را از آن خود کند. 

در پی این موفقیت، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد دولت ابراهیم رئیسی، تهدید کرد که اگر «عناصری» در داخل کشور با سازندگان فیلم «عنکبوت مقدس» همکاری کرده باشند، مشمول «مجازات‌های تنبیهی» خواهند شد. 

رسانه‌های حکومتی در ایران پیش از این نوشتند که فیلم «عنکبوت مقدس» مشهد را شبیه تارعنکبوت نشان داده است که حرم امام هشتم شیعیان، در مرکز آن قرار دارد. آن‌ها این فیلم را مصداق توهین به مقدسات دانستند.  

بیشتر از فیلم