رئیس دانشگاه هنر تهران: مشروط شدن برخی از دانشجویان تبعات اقدامات خود دانشجویان است

دانشجویان نمی‌توانند بیش از سه جلسه غیبت موجه داشته باشند

حسنایی همچنین تهدید کرده است که وضعیت دانشجویانی که «درگیر ناآرامی» بودند، در شورای آموزشی بررسی می‌شود-تلگرام دانشجویان متحد

رئیس دانشگاه هنر تهران روز دوشنبه، ۱۶ آبان (۷ نوامبر)، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، به خبر مشروط شدن دانشجویان معترض دانشگاه هنر واکنش نشان داد و گفت: «وقتی دانشجویی برخلاف مقررات آموزشی اقدامی انجام داده، طبیعتا تا رفع مشکلش باید تبعات آن را بپذیرد.»

محمد رضا حسنایی، رئیس دانشگاه هنر تهران، می‌گوید طبق مقررات آموزشی، دانشجویانی که بیش از حد مجاز غیبت داشته باشند، نمی‌توانند در کلاس حاضر شوند. به گفته او، دانشجویان نمی‌توانند بیش از سه جلسه غیبت موجه داشته باشند، و این «مقررات قانونی» علیه دانشجویانی که سر کلاس حاضر نشده‌اند، اعمال می‌شود.

شورای صنفی دانشجویان کشور روز یکشنبه، ۱۵ آبان (۶ نوامبر)، اعلام کرد که تمام دانشجویان ارشد گرایش تئاتر ورودی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دانشگاه هنر تهران، مشروط شده‌اند. شورای صنفی دانشجویان کشور نوشت که دانشجویان مقطع ارشد در گرایش تئاتر دانشگاه هنر تهران با رجوع به سامانه‌ گلستان، متوجه مشروط اعلام شدن نیمه اول سال تحصیلی ۱۴۰۱ و محرومیت خود از شرکت در امتحانات شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شورا نوشته است که دانشگاه هنر «در جهت سرکوب اعتراضات و اعتصابات» دست به این کار زده است، زیرا اساسا کلاسی تشکیل نشده ‌است که استاد مربوطه غیبتی برای دانشجویان رد کند.

در واکنش به خبر تعلیق گسترده دانشجویان دانشگاه هنر تهران، نهاد «دانش‌آموختگان دانشگاه هنر تهران» با انتشار بیانیه‌ای، اقدام دانشگاه هنر تهران را «اقدامات سرکوبگرانه... به ‌دلیل پایداری در اعتصابات و اعتراضات» اعلام کرد. این بیانیه خطاب به دانشجویان می‌گوید: «امروز شما بی‌نیازترین دانشجویان سرزمین به مدرک این وزارتخانه ظلم و دروغید. هنر نه «مهر» آن‌ها را می‌خواهد و نه در زندان «آن‌ها» محبوس می‌ماند.»

رئیس دانشگاه هنر تهران همچنین گفته است که «اگر شرایطی دیگری بر این دانشجویان حاکم نباشد»، دانشجویان مشروطی می‌توانند به آموزش دانشگاه درخواست بررسی مجدد بدهند.

حسنایی همچنین تهدید کرده است که وضعیت دانشجویانی که «درگیر ناآرامی» بودند، در شورای آموزشی بررسی می‌شود. او همچنین به ایلنا گفته است: «بیشتر دانشجویانی که در ناآرامی‌ها بودند، به کلاس درس نرفته‌اند و اصلا یکی از کارهایی که کردند، این بود که به کلاس درس نرفتند.»