واکنش سندیکای شرکت واحد به بیانیه سپاه و وزارت اطلاعات: «دروغ‌های بزرگ برای توجیه جنایات آشکار و بی‌شرمانه»

به‌نوشته سندیکای اتوبوسرانی تهران، حمله همه‌جانبه نیروهای سرکوب کوچک‌ترین خللی در عزم کارگران ایجاد نمی‌کند

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه روز چهارشنبه، ۱۱ آبان (دوم نوامبر)، در واکنش به بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، آن را «ادامه روند سناریوسازی‌های نخ‌نمای وزارت اطلاعات و صدا و سیما» توصیف کرد.

بیانیه سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه حکومت، اعتراضات برحق مردم را «اغتشاش» خطاب می‌کند، افزوده است که حاکمیت «با خشونت هرچه تمام‌تر به جان جوانان و همه معترضین افتاده‌اند و برای توجیه این جنایات آشکار و بی‌شرمانه باز هم دست به دروغ‌های بزرگ زده‌اند».

اولین بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه «پیرامون مداخلات رژیم آمریکا در اغتشاشات اخیر کشور»، در ششم آبان منتشر شد و در آن، اعتراضات سراسری در ایران به «سرویس‌های جاسوسی بیگانه» نسبت داده شد. 

بیانیه سندیکای اتوبوسرانی تهران تاکید می‌کند که هدف وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، «انحراف افکار عمومی، تحریف واقعیات و مستندسازی ساختگی علیه کسانی» است «که به نوعی با مناسبات استبدادی، تبعیض‌آمیز و ظلم و ستم نظام، و‌ نیز علیه فقر گسترده، اختلاس و دزدی‌های نجومی و بی‌حقوقی مطلق تحمیل‌شده توسط سیستم سرمایه‌داری حاکم مبارزه می‌کنند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سندیکا با اشاره به بند هفت بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه که از «سندیکا‌سازی» همچون یکی از فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی دشمن یاد کرده است، این ادعای بیانیه را «ساخته‌های دروغین و مشمئز‌کننده از پیش شکست‌خورده» توصیف کرده است. 

نویسندگان بیانیه همچنین افزوده‌اند که «حمله همه‌جانبه امنیتی‌ها در ماه‌های اخیر... کوچک‌ترین خللی در عزم ما کارگران و نیز در استقلال کامل ما از کلیه دولت‌ها و نهادهای دولتی و کارفرمایی و سرمایه‌داری، در ایران و یا در هر کجای جهان، وارد نخواهد کرد.»

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درپایان این بیانیه‌ تاکید می‌کند که «ما از اعتراضات سراسری مردم ‌برای آزادی و برابری حمایت‌ می‌کنیم و‌خود را بخشی از این مبارزه برحق ‌می‌دانیم، و همانطور که در دو ‌دهه اخیر اثبات کرده‌ایم، با اتکای کامل به خود و هم‌طبقه‌ای‌هایمان و با حفظ اتحاد، استقلال و در همبستگی با دیگر زحمتکشان و مردم محروم و ستمدیده، زیر بار این شرایط و‌فضای خفقان‌‌ نخواهیم رفت.»