قدیمی‌ترین پستخانه جهان به فروش می‌رسد

پستخانه سانکوهار در اسکاتلند در فهرست رکوردداران گینس قرار دارد

نظره عالم، مدیر پست‌خانه سانکوهار در گلووِِی- SWNS

هرگز دلتان خواسته برای خودتان پستخانه داشته باشید؟ خب حالا که قدیمی‌ترین پستخانه فعال جهان را (که ۳۰۷ سال است کار می‌کند) در اسکاتلند برای فروش گذاشته‌اند می‌توانید با پرداخت مبلغ ناقابل ۲۷۵ هزار پوند صاحب آن شوید.

پستخانه سانکوهار در سال ۱۷۱۲ در منطقه دامفرایز و گلووِی گشایش یافت. دومین پستخانه قدیمی جهان نیز هشت سال پس از آن در استکهلم سوئد کار خود را آغاز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چون در مجموعه این پست‌‌خانه یک کلبه سه‌خوابه، حیاط و چند سوله انبار وجود دارد، ممکن است توجه زمین‌دارانی که می‌خواهند ملک مسکونی بخرند را به خود جلب کند. اما مالکان فعلی آن امیدوارند بتوانند آن را به کسی بفروشند که دست اندر کار پست باشد.

دکتر منظور عالم ۷۷ ساله و همسرش نظره عالم ۶۷ ساله در سال ۲۰۱۵ کار ادارة این پست‌خانه را به دست گرفتند اما حالا هر دو می‌خواهند بازنشسته شوند و به همین خاطر مجبور شده‌اند آن را برای فروش بگذارند.

در مجموعه این پست‌‌خانه یک کلبه سه‌خوابه، حیاط و چند سوله انبار وجود دارد- SWNS

اما به خاطر ارزش تاریخی و فرهنگی این پست‌‌خانه برای منطقه، این زوج نمی‌خواهند فروشش موجب بسته شدن آن شود.  

نظره عالم گفت: «امیدوارم کسی پیدا شود و آن را بخرد و سر پا نگهش دارد چون این پست‌خانه جزو میراث فرهنگی اسکاتلند و مخصوصاً سانکوهار است.

این پستخانه بخشی از جامعه محلی است، ما کلیه خدمات پستی و بانکی را ارائه می‌دهیم، نوشت‌ابزار داریم و قسمتی را هم به فروش هدیه اختصاص داده‌ایم.

«مایه شرمساری خواهد بود اگر مجبور شویم تعطیلش کنیم».

خانم عالم که دو فرزند دارد می‌گوید در چهار سال گذشته از «لحظه به لحظه» اداره این فروشگاه همراه با خانواده لذت برده است.

پست‌خانه سانکوهار سال ۱۷۱۲ در منطقة دامفرایز و گلووِی افتتاح شد- SWNS

«اوقات بسیار خوشی بود و از آن لذت بردم. اینجا محله باصفایی است و مردم خوبی دارد و گردشگران از سراسر جهان به اینجا می‌آیند».

مشاور املاکی که ملک را آگهی کرده می‌گوید این ملک شامل پستخانه، یک کلبه و چند سوله انبار است که اصطبل اسب‌های نامه‌رسانان بوده است.  

نام این پست‌‌خانه رسماً در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان قدیمی‌ترین پستخانه فعال جهان ثبت شده است. جایگاه بعدی متعلق به پست‌خانه‌ای در سوئد است که در سال ۱۷۲۰ گشایش یافت و سومین پستخانه قدیمی جهان نیز در سانتیاگوی شیلی قرار دارد و در سال ۱۷۷۲ کار خود را آغاز کرده است.

این پستخانه در بیانیه‌ای وظیفه خود دانسته این مکان را هم‌چنان فعال نگه دارد تا در شبکه پستی کشور در خدمت مردم باشد.

© The Independent

بیشتر از زندگی