آمریکا ده‌‌ها میلیون دلار دیگر کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

مجموع کمک‌های آمریکا به اوکراین، از ابتدای سال جاری میلادی، به بیش از ۱۸.۵ میلیارد دلار رسیده است

هم‌زمان با ادامه درگیری‌ها در اوکراین، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد ایالات متحده یک بسته تسلیحاتی جدید، به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار، در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

با احتساب این بسته از کمک‌های تازه، مجموع کمک‌های واشنگتن به‌ کی‌يف، از ابتدای سال جاری میلادی، به بیش از ۱۸.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد روز شنبه ۲۹ اکتبر (هفتم آبان‌ماه) در گزارشی به‌نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت: بسته جدید کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین، به‌منظور تقویت نیروهای اوکراینی در آستانه زمستان، برای بیرون راندن نظامیان روسیه از برخی مناطق مهم و کلیدی جنوب این کشور ارائه می‌‌شود.

آسوشیتدپرس در بخش دیگری از گزارش خود، به‌نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت: این بسته از کمک‌ها جدید شامل تسلیحات تازه نمی‌شود و صرفا فراهم کننده گلوله و مهمات برای تجهیزات نظامی است که پیشتر در اختیار کی‌یف قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا برگزارش‌ها، علاوه بر کمک‌ها و تجهیزات مشخصا نظامی، آمریکا برخی از تجهیزات مخابراتی نیز در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

به‌گفته سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، نیروهای روسی زیرساخت‌های شهری و شبکه مخابراتی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. آنتن‌های مخابراتی که فرستاده می‌شوند در زمان حساس می‌توانند ارتباطات زمینی اوکراینی‌ها را فراهم کنند.

بسته کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، یک روز بعد از آن اعلام شد که پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، از سند جدید راهبرد دفاعی این کشور رونمایی کرد.

در سند راهبرد دفاعی جدید آمریکا، هرچند از چین به عنوان چالش اصلی امنیتی ایالات متحده و متحدانش، نام برده شده است، اما به‌صراحت قید شده که مسکو به‌واسطه توان اتمی، موشک‌های دوربرد و عملیات‌های سایبری، همچنان یک تهدید جدی برای آمریکا به‌‌‌شمار می‌‌رود.

بیشتر از جهان