بیش از سه میلیون بریتانیایی در بزرگ‌ترین پژوهش سلامتی جهان شرکت می‌کنند

سه میلیون بزرگسال در بریتانیا برای شرکت در یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های تحقیقاتی سلامتی جهان دعوت شده‌اند

تا پنج میلیون نفر  این فرصت را خواهند داشت در چند سال آینده به این برنامه تحقیقاتی بپیوندند-canva

در برنامه تحقیقاتی که تصور می‌شود یکی از جاه‌طلبانه‌ترین نمونه‌ها در نوع خود باشد، قرار است با همکاری بخش‌های دولتی، خیریه و خصوصی بریتانیا، داده‌های داوطلبان با هدف کشف راه‌های جدید برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها، در بزرگ‌ترین طرح تحقیقاتی سلامت این کشور جمع‌آوری شود.

به گزارش گاردین، برای استخدام نیروی انسانی لازم و جمع‌آوری داده‌های اولیه از حداکثر پنج میلیون شرکت‌کننده، دولت بریتانیا حدود ۹۰ میلیون دلار و شرکت‌های علوم زیستی ۱۸۱ میلیون دلار بودجه اختصاص داده‌اند.

تشکیلات «سلامت آینده ما» (Our Future Health) که برگزارکننده این برنامه تحقیقاتی است، قصد دارد راه‌های جدیدی برای تشخیص زودتر بیماری‌ها بیابد و با دقت بالاتری پیش‌بینی کند چه کسی از نظر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی، زوال عقل و سکته مغزی بیشتر در معرض خطر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

داوطلبان افرادی‌اند که قبلا در مطالعات علمی کمتر بررسی شده‌اند؛ مانند سیاهان، آسیایی‌ها و دیگر گروه‌های قومی و افراد با درآمد پایین‌تر.

دکتر راغب علی، مدیر ارشد پزشکی این پروژه، گفت: «یکی از کارهایی که در گذشته نمی‌توانستیم انجام دهیم، این بود که تعداد کافی از افراد دارای اجداد غیراروپایی را پایش کنیم و بنابراین برای مردم جوامع آسیای جنوبی و سیاه‌پوستان، به منظور بررسی بیماری‌ها در آن جمعیت‌ها به تعداد کافی [نمونه] نداشتیم. این سازمان برای اولین بار به ما این امکان را می‌دهد که این کار را در مقیاسی کارآمد و موثر انجام دهیم.»

در نهایت، تا پنج میلیون نفر بالای ۱۸ سال این فرصت را خواهند داشت در چند سال آینده به این برنامه که هزاران نفر از اقلیت‌های قومی را در بر خواهد گرفت، بپیوندند.

انتظار می‌رود کسانی که در این برنامه شرکت می‌کنند برای مدت طولانی در آن حضور داشته باشند و باید با ارائه نمونه‌های دی‌ان‌ای و خون موافقت کنند.

به گفته محققان، داده‌های بهداشتی جمع‌آوری‌شده از شرکت‌کنندگان به صورت ناشناس و در محیط‌های تحقیقاتی که معیارهای امنیتی سخت‌گیرانه‌ای در آن‌ها رعایت خواهد شد، نگهداری می‌شوند.

در آینده به داوطلبان این امکان داده می‌شود که بر اساس داده‌های سلامتی و تجزیه و تحلیل دی‌ان‌ای، در مورد سلامتی خود از جمله خطر ابتلا به بیماری‌های رایج، بازخوردی دریافت کنند.

ساکنین یورکشایر غربی، وست میدلندز، منچستر بزرگ و لندن بزرگ، اولین کسانی خواهند بود که دعوت‌نامه‌ها را دریافت می‌کنند.

پروفسور سر جان بل، رئیس ین سازمان، گفت: «هدف بلندپروازانه این است که سعی کنیم یک محیط شبیه‌سازی‌شده برای آزمایش و ارزیابی این تشخیص‌های اولیه یا استراتژی‌های پیشگیری در میان جمعیت زیادی از مردم ایجاد کنیم؛ چیزی بین سه تا پنج میلیون نفر.»