حسین طائب قصه‌اش درباره قتل مهسا امینی و اعتراض‌ها را تکرار کرد

سخنان طائب درباره اعتراض‌ها تلاشی برای اثبات ادعا‌ی خامنه‌ای است

حسین طائب در سخنرانی‌های اخیر خود آمریکا، اسرائیل و انگلیس را متهم به تلاش برای ایجاد ناامنی و ناآرامی در ایران کرده است- تصویر از خبرگزاری فارس

حسین طائب، مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه، قصه‌ تکراری خود درباره قتل مهسا امینی ۲۲ ساله به‌دست نیروهای پلیس امنیت اخلاقی و اعتراض‌های سراسری در ایران را یک‌بار دیگر تکرار کرد.

خبرگزاری تسنیم روز سه‌شنبه سوم آبان‌ماه، گزارش کرد که طائب در آخرین نشست فصلی موسوم‌به «بصیرت‌افزایی» با عنوان «بررسی و تحلیل وقایع اخیر کشور» بار دیگر ادعا کرده است که آمریکا و اسرائیل پشت پرده اعتراض‌ها در ایران قرار دارند.

طائب با «اغتشاش» خواندن اعتراض‌های سراسری، مدعی شد این دو کشور دو راهبرد «بی‌ثباتی در کشور‌های منطقه و تضعیف قدرت جمهوری اسلامی ایران با اغتشاش» را دنبال می‌کنند.

به گفته او، «طرح و برنامه‌ریزی آن‌ها برای ایجاد اغتشاش در ایران این بود که این برنامه با دو موضوع حجاب و مسائل معیشتی از مهرماه شروع شود و حتی در این طرح، یگان‌ها را هم مشخص کرده بودند».

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در ادامه گفت بخش دیگر برنامه دو کشور این بود که «جریان‌های مارکسیستی در دانشگاه‌ها موضوع حجاب و جریان‌های فتنه‌گر مسائل معیشتی را مطرح کنند و موضوع را از دانشگاه‌ها شروع کنند و به میان فرهنگیان و سپس میان سایر اقشار ببرند تا به این ترتیب، موضوع را از قشری به قومی و از قومی هم به مذهبی تبدیل کنند و در انتها هم حمله به مراکز حساس را انجام دهند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او درباره قتل مهسا امینی هم گفت که «تا امروز دستگاه‌های اطلاعاتی به پاسخ دقیق در این پرونده نرسیده‌اند»، اما «این سابقه را هم داشتیم که چنین وقایعی حادثه نبوده و بلکه طراحی بوده است».

طائب ماجرای کشته‌شدن ندا آقاسلطان در جریان اعتراض‌های سال ۱۳۸۸ را نیز یکی از همین پرونده‌ها دانست که با طراحی «آمریکایی‌ها» به اجرا درآمد و افزود که قرار بود اسرائیل هم در انتخابات سال ۱۳۹۲ یک فرد دوتابعیتی را به ایران بکشاند و پس از قتل او، حاکمیت را مسئول مرگش معرفی کند. 

او قتل مهسا امینی را هم در ادامه موارد قبلی، طرحی خواند که در آن «دشمن» با «دروغ و فریبکاری  به تحریک احساسات مردم پرداخت و قرار بود آخرین مرحله آن در اهواز انجام شود و طی آن در صحنه‌ای یک فرد عرب را هدف قرار بدهند» که برنامه آنها خنثی شد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: «پس از بازگشایی دانشگاه‌ها، دشمنان، طرح خود را در دانشگاه‌ها انجام دادند و سپس قرار بود ماجرا را به مدارس برسانند. آن‌ها قرار بود در انتهای ماجرا به سراغ بازداشتگاه‌ها بروند و به‌عنوان نماد پیروزی بگویند که در بازداشتگاه‌ها را هم باز کردیم. دشمنان برای چند بازداشتگاه در چند شهر برنامه‌ریزی کردند که یکی از آن‌ها اوین بود؛ اما آن‌ها در نهایت در اجرای این نقشه شکست خوردند.»

این روحانی پس از داستانی که روایت کرد، به مخاطبان خود گفت: «ما باید برخورد مناسبی با غرب داشته باشیم تا برای ما بازدارندگی ایجاد کند و آن‌ها مجبور شوند که این ماجرا را رها کنند.»

طائب هفته گذشته نیز در اصفهان درباره اعتراض‌های سراسری در ایران، همین ادعاها را مطرح کرده و گفته بود که «از اردیبهشت ۱۴٠۱ آمریکایی‌ها، اسرائیل و انگلیس دنبال این [اجرای طرحی در ایران] بودند.»

طائب به‌عنوان مقامی که سابقه بلند‌بالای امنیتی دارد، در سخنان خود تلاش کرده است تا گفته‌های علی خامنه‌ای مبنی‌بر دست‌داشتن «دشمنان» در اعتراض‌های سراسری ایران را به اثبات برساند.

در کنار طائب، گروه دیگری از مقام‌ها و نهاد‌های مرتبط و غیرمرتبط با اعتراض‌ها هم تلاش کرده‌اند چنین القا کنند که این اعتراض‌ها از خارج کشور و با هدف ناآرام‌کردن جامعه ایران طراحی و به اجرا گذاشته شده است.

آن‌ها برای اثبات ادعاهای خود تاکنون هیچ سند و مدرکی ارائه نکرده و تنها اقدام به بازداشت تعدادی از اتباع کشور‌های اروپایی در ایران کرده‌اند.

بازداشت چند گروه مسلح و وابسته به سرویس‌های جاسوسی کشور‌های خارجی از دیگر ادعاهای مقام‌های جمهوری اسلامی طی این مدت بوده است.