جبهه مقاومت جان باختن یکی از فرماندهان مهم این جبهه را تایید کرد

فرمانده پلیس طالبان در شهرستان بنوی اندراب به همراه شش نفر از نیروهای این گروه کشته شدند

جبهه مقاومت گفته است که سید بحرالدین آغا فرماندهی بخش از درگیری های مقاومت گران را با طالبان بر عهده داشت عکس از ایندیپندینت فارسی

جبهه مقاومت جان باختن سید بحرالدین آغا، یکی از فرماندهان این جبهه را در درگیری‌ با طالبان در بدخشان تایید کرد و گفت سید بحرالدین آغا از شجاع‌ترین و صادق‌ترین فرماندهان جبهه مقاومت در بدخشان بود.

سخنگوی جبهه مقاومت ملی از کشته شدن یک فرمانده جبهه مقاومت در درگیری‌های اخیر با طالبان خبر داد. صبغت احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی گفت در هشت روز گذشته طالبان به مناطق «راغ‌ها (راگ‌ها) ارغنج خواه، شیوه و یفتل بالا‌» در بدخشان ۱۰ بار حمله کردند، اما تمامی این حمله‌ها عقب رانده شدند.

سخنگوی این جبهه افزود که در این حمله‌ها و درگیری‌های شدید در بدخشان تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است.

پیش از این نیز چند منبع آگاه از کشته شدن ۳۰ نفر و زخمی شدن ۱۶ نفر از افراد طالبان در درگیری‌های چند روز اخیر در بدخشان خبر دادند.

منابع آگاه گفتند که عبدالحمید مجاهد و سید بحرالدین آغا رهبری نیروهای جبهه مقاومت را در بدخشان بر عهده داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبدالحمید مجاهد از فرماندهان طالبان در بدخشان بود که چند هفته پیش از طالبان جدا شد و مبارزه علیه این گروه را آغاز کرد.

در همین حال نیروهای جبهه مقاومت در اندراب، استان بغلان از کشته شدن یک فرمانده طالبان به همراه شش تن از اعضای این گروه خبر دادند. خیرمحمد اندراب، فرمانده جبهه مقاومت در اندراب، روز پنجشنبه ۲۸ مهرماه، گفت که فرمانده پلیس طالبان در شهرستان بنوی به‌دست نیروهای جبهه مقاومت در این شهرستان کشته شده است.

این فرمانده جبهه مقاومت افزود که طالبان قصد داشتند به پاسگاه‌های جبهه مقاومت در اندراب حمله کنند، اما نیروهای جبهه مقاومت که از این حمله اطلاع داشتند، به رهبری کریم اندرابی بامداد روز پنجشنبه به گروهی از طالبان در شهرستان «بنو» حمله کردند. به گفته این فرمانده جبهه مقاومت در این درگیری فرمانده پلیس طالبان در شهرستان بنو و شش تن از همراهانش کشته شدند.

خیر محمد اندرابی گفت این حمله با هماهنگی و کمک سریع رمضان و قمرالدین اندرابی راه‌اندازی شده بود. در همین حال سخنگوی جبهه مقاومت پس زدن حمله طالبان در «کوه بدان دره‌ لغک» در منطقه بنوی اندراب و کشته شدن هفت نفر از نیروهای طالبان را تایید کرد و گفت که یک قرارگاه جبهه مقاومت در این منطقه که به تصرف طالبان درآمده بود، دوباره از تصرف طالبان خارج شد.

بیشتر از جهان