مقامات آمریکایی به اجلاس سرمایه‌گذاری سعودی دعوت نشدند

برگزار کننده اجلاسی که به داووس در صحرا معروف است گفت که نمی‌خواهد این نشست به صحنه‌ای سیاسی تبدیل شود

داووس در صحرا، ۲۵ اکتبر در ریاض برگزار می‌شود و معمولا میزبان چهره‌های وال استریت و مقامات عالی جهان است-GIUSEPPE CACACE / AFP

یکی از برگزار‌کنندگان اجلاس سرمایه‌گذاری عربستان سعودی که به «داووس در صحرا» معروف است، به خبرگزاری فرانسه گفت که مقامات آمریکایی به اجلاس ابتکار سرمایه‌گذاری آینده که اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود، دعوت نشده‌اند. او گفت که نمی‌خواهد این نشست سه‌روزه به یک صحنه سیاسی تبدیل شود.

این بر خلاف سال‌های گذشته است که مقامات آمریکایی در این اجلاس حضور داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در هفته‌های اخیر، تنش‌ها بین واشینگتن و ریاض بر سر تصمیم اوپک‌پلاس برای کاهش تولید نفت، افزایش یافته است. کاخ سفید این تصمیم که در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا اتخاذ شده است را سیاسی می‌داند اما مقامات عربستان سعودی تاکید دارند که در تصمیم‌گیری‌ها تنها ثبات و امنیت بازار انرژی را در نظر می‌گیرند.

داووس در صحرا، ۲۵ اکتبر در ریاض برگزار می‌شود و معمولا میزبان چهره‌های وال استریت و مقامات عالی از سراسر جهان است. به گفته ریچارد آتیاس، مدیرعامل گروهی که در پشت‌پرده برگزاری این اجلاس قرار دارد، انتظار می‌رود در نشست سال جاری بالغ بر ۴۰۰ مدیرعامل آمریکایی حضور داشته باشند.

او پیش‌تر گفته بود که انتظار می رود ۱۲ وزیر اقتصاد و دارایی در نشست امسال شرکت کنند.

خبرگزاری فرانسه نوشت که سفارت آمریکا در ریاض به درخواست برای اظهارنظر درباره اینکه مقامات آمریکایی به نشست سرمایه‌گذاری آینده دعوت نشده‌اند، پاسخ نداده است.

بیشتر از جهان