صدرنشینی پرسپولیس در سردترین روزهای لیگ برتر

اخراج سیاوش یزدانی، تولد ساپینتو و افت تیم‌ها تحت تاثیر اعتراض‌های سراسری

عکس از ایرنا

پرسپولیس در برابر سکوهای خالی ورزشگاه آزادی که برای پر کردن خلا تماشاگران با پرچم‌های بزرگ پوشیده شده بود، مس رفسنجان را یک بر صفر شکست داد و به صدر جدول لیگ برتر برگشت.

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هفته گذشته خبر داد که با تصمیم نهادهای نظارتی لیگ برتر فعلا بدون تماشاگر برگزار می‌شود. از زمان شروع اعتراضات سراسری، تیم‌ها با دستور امنیتی چاره‌ای جز بازی در برابر سکوهای خالی ندارند. این تنها مشکل مربیان و بازیکنان در روزهای گذشته نیست و آنها به خاطر انتشار پست‌های اعتراضی تحت فشار بوده‌اند.

پرسپولیس پیش از این هم صدرنشینی را تجربه کرده بود، ولی شکست مقابل تراکتور و تساوی مقابل سپاهان در دو بازی قبلی به قیمت سقوط یک پله‌ای آنها تمام شد. گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با مس رفسنجان شکست مقابل تراکتور را به دلیل فضای امنیتی اطراف تیمش دانست: «در بازی اول مقابل تراکتور یکسری اتفاقات افتاد و فکر نمی‌کنم اینجا جایش باشد که در مورد آن صحبت کنم. اتفاقات قبل از بازی و بین دو نیمه و هم بعد از بازی! آن مسابقه یک بازی خاص بود و شرایط برای انجام آن بازی طبیعی نبود.» بازیکنان پرسپولیس در آن بازی با مچ‌بندهای مشکی به زمین رفتند و گفته شد که از آنها خواسته شده که آن را باز کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لیگ برتر سردترین روزهایش را پشت سر می‌گذارد و اعتراض‌های سراسری فوتبال را به حاشیه برده است. به نظر می‌رسد بازیکنان انگیزه و تمرکز قبلی را برای فوتبال ندارند و در شبکه‌های اجتماعی هم خبری از کرکری‌های هواداران نیست. در پخش زنده بازی پرسپولیس – مس رفسنجان هم مهمانی حضور نداشت و کارشناسان تمایلی به حضور در استودیوهای تلویزیون نشان نمی‌دهند.

استقلال، رقیب نزدیک پرسپولیس هم جمعه در ورزشگاه خالی فولادشهر میهمان ذوب‌آهن است. بازیکنان این تیم در روزهای گذشته به دلیل برگزاری جشن تولد ساپینتو در جریان تمرین با انتقادات زیادی روبه‌رو شدند. سیاوش یزدانی، مدافع استقلال هم یکی از این معترضان بود و در توییتی نوشت: «تولدت مبارک، تولدندیده! برای اولین بار خجالت کشیدم یک استقلالی‌ام. این تیم، تیم مردم بود...»

یزدانی به خاطر این توییت از جمع مسافران استقلال به اصفهان کنار گذاشته شد. سایت ورزش سه در این باره نوشت: «قبل از شروع تمرین استقلال، ساپینتو وقتی متوجه توییت سیاوش یزدانی علیه خود شد، با مدافع استقلال دقایقی به صحبت پرداخت و به او گفت محل تمرین را ترک کند و اجازه تمرین را به این بازیکن نداد.»

در دیگر بازی پنجشنبه لیگ برتر، گل گهر سیرجان در خانه با یک گل مغلوب نساجی شد تا صدرنشینی این تیم یک هفته بیشتر دوام نداشته باشد.

بیشتر از فوتبال