بدترین روزهای یوونتوس

پس از شکست پرانتقاد خانگی مقابل مکابی حیفا، یوونتوس قصد ندارد آلگری را برکنار کند

یوونتوس در سری A هم شرایط خوبی ندارد و بعد از شکست هفته گذشته مقابل میلان، به رده هشتم سقوط کرد-AFP

یوونتوس با ماسیمیلیانو آلگری روزهای فاجعه‌باری را پشت سر می‌گذارد و بحران این تیم با شکست دو بر صفر مقابل مکابی حیفا در لیگ قهرمانان اروپا، به اوج رسید. تیم ناشناخته اسرائیلی پیش از این سه شکست داشت، ولی به لطف نمایش ضعیف یوونتوس، توانست اولین بردش را در این مسابقات به دست آورد. یووه با این شکست در امتیاز سه باقی ماند و با در نظر گرفتن فاصله پنج امتیازی‌اش با پاری‌سن‌ژرمن و بنفیکا، بخت ناچیزی برای صعود دارد.

این شکست عجیب می‌توانست به معنی پایان کار آلگری باشد، ولی آندرئا آنیلی، رئیس باشگاه، پس از بازی به شبکه اسکای اسپرت ایتالیا گفت که این مربی به کارش ادامه می‌دهد: «این یک شب سخت از یک دوران سخت است. در چنین شرایطی، بحث یک نفر مطرح نیست. باید گروهی با چنین مشکلی روبه‌رو شد. ما احساس شرمساری داریم و از هواداران عذرخواهی می‌کنیم. آلگری مربی یوونتوس است و مربی یوونتوس باقی خواهد ماند.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا غرامت بالای اخراج آلگری دلیل ادامه همکاری با این مربی است، گفت: «نه. تحلیل شما درست نیست. وقتی ما حتی یک تکل را در زمین نمی‌بریم، مربی مقصر نیست. من همیشه با برکناری مربی در میانه فصل مخالف بودم و هنوز این موضوع را باور دارم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلگری معتقد است که مشکل یوونتوس تاکتیکی نیست و بازیکنانش باید با جسارت بیشتری بازی کنند. او در واکنش به این شکست گفت: «توضیح این شکست دشوار است، فقط می‌توانیم سکوت کنیم، چون تیم از نظر شخصیت و جسارت به‌هیچ‌وجه خوب نبود. باید از این وضعیت خارج شویم. ما تا دربی (شنبه مقابل تورینو) در مرکز تمرینی کونتیناسا می‌مانیم. مشکل ما تکنیکی یا تاکتیکی نیست. این تیم بدون شور و شجاعت بازی می‌کند. خیلی انفرادی بازی می‌کنیم و باید دوباره یک تیم شویم.»

رسانه‌ها بعد از این بازی انتقادات تندی از نمایش یوونتوس داشتند. یکی از ایرادها به یووه، نداشتن تنوع تاکتیکی بود و آن‌ها مقابل مکابی ۴۲ سانتر داشتند که هیچ‌یک نتیجه نداد. روزنامه گاتزتا به هیچ‌یک از بازیکنان این تیم نمره‌ای بالاتر از پنج نداد و مک‌کنی و پاردس، دو هافبک تیم، نمره چهار گرفتند. گاتزتا درباره پاردس نوشت: «هیچکس انتظار ندارد که او در حد پیرلو بازی کند، ولی او نمی‌تواند بازی تیم را طراحی کند.»

روزنامه لارپوبلیکا نوشت که بازیکنان تیم به دو گروه موافق و مخالف آلگری تقسیم شده‌اند. مانوئل لوکاتلی و وستون مک‌کنی از روش کاری آلگری راضی نیستند و می‌خواهند در پنجره زمستانی جدا شوند. روابط آنخل دی‌ماریا با آلگری چندان خوب نیست و او فقط تلاش می‌کند که آمادگی‌اش را برای جام جهانی حفظ کند. تاکتیک‌های آلگری، گلیسون برمر و فیلیپ کوستیچ، دو خرید جدید تیم، را سردرگم کرده است و فدریکو کیه‌زا هم رابطه سردی با این مربی دارد.

یوونتوس در سری A هم شرایط خوبی ندارد و بعد از شکست هفته گذشته مقابل میلان، به رده هشتم سقوط کرد. اگر نتایج ضعیف تیم ادامه داشته باشد، ممکن است آنیلی هم قید حمایت از آلگری را بزند.

بیشتر از فوتبال