اخراج عارف غلامی از تمرین استقلال، به جرم همبستگی با مردم

مدافع استقلال حامی زنان ایرانی و منتقد فقر و گرانی است

باشگاه استقلال به مدیریت سردار مصطفی آجرلو، مدافع تیمش را به دلیل همبستگی با مردم در اعتراض‌های سراسری، از تمرین منع کرد.

عارف غلامی، بازیکن تیم استقلال که در روزهای اخیر بارها با انتشار متن‌هایی در اینستاگرام از مردم حمایت کرده بود، وقتی دیروز طبق معمول به محل تمرین استقلال مراجعه کرد، با ممنوعیت حضور در تمرین مواجه شد. غلامی در اعتراض به این تصمیم از سرپرست تیم خواست که دستور ممنوعیت حضورش در تمرین را مکتوب در اختیارش بگذارند. بیژن طاهری، سرپرست استقلال پس از تماس با مدیران باشگاه نامه ممنوعیت حضور عارف در تمرین را به او ارائه کرد.

عارف غلامی، از بهترین بازیکنان تیم استقلال است و غیبت او در بازی آینده این تیم مقابل فولاد (جمعه، ۱۵ مهر) می‌تواند برای استقلال مشکلات فنی پدید بیاورد. ساپینتو، سرمربی پرتغالی استقلال هنوز به اینکه بازیکنش را با تصمیمی غیر فنی از تیم کنار گذاشته‌اند، واکنشی نشان نداده است.

عارف غلامی در آخرین متن‌هایی که در اینستاگرام منتشر کرده، از زنان ایرانی حمایت و از فقر و گرانی در ایران انتقاد کرده است.

سردار مصطفی آجرلو، مدیرعامل باشگاه استقلال یک چهره نظامی و عضو سپاه پاسداران است که به مدیریت ورزشی روی آورده است. او در دهه ۷۰ معاون تربیت‌ بدنی سپاه و در دهه ۸۰ مدیرعامل باشگاه پاس بود و در دهه ۹۰ هنگامی که باشگاه تراکتورسازی با مالکیت سپاه اداره می‌شد، آجرلو به مدیرعاملی تراکتورسازی رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هواداران استقلال علیه تصمیم باشگاه در شبکه‌های اجتماعی اعتراض کرده‌اند و آجرلو را مسئول اصلی کنار گذاشتن عارف می‌دانند.

آجرلو در ابتدای فصل جاری وریا غفوری، کاپیتان استقلال را از تیم اخراج کرد تا پروژه حذف وریا از استقلال که مربیان و مدیران پیشین از اجرای آن سرباز می‌زدند، در دوره مدیریت آجرلو اجرا شود. وریا غفوری در سال‌های اخیر که کاپیتان استقلال بود همواره به سیاست‌های حاکمیت انتقاد می‌کرد.

مشخص نیست اخراج عارف غلامی از تمرین، به اخراج همیشگی او از تیم منجر شود یا باشگاه قصد داشته باشد با این تهدید، او را از همبستگی با اعتراض مردم منع کند.

باشگاه استقلال مثل بسیاری باشگاه‌های دیگر در ایران در قرارداد با بازیکنانش، بندی را گنجانده است که فعالیت بازیکنان در شبکه‌های اجتماعی نباید آسیبی به باشگاه برساند. این بند در برخی قراردادهای حرفه‌ای گنجانده می‌شود، اما حمایت از مردم چه آسیبی برای باشگاه استقلال دارد؟ البته بدیهی است که حمایت از مردم برای سردار مصطفی آجرلو خوشایند نباشد.

بیشتر از فوتبال