محبوب‌ترین نام‌های نوزادان بریتانیایی در سال گذشته  

در سال ۲۰۲۱ «نوح» محبوب‌ترین نام پسرانه در انگلستان و ولز بوده است

نام برخی از شخصیت‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها و سریال‌ها نیز به به فهرست انتخابی والدین برای فرزندانشان راه یافتند - canva

با انتشار محبوب‌ترین نام‌های نوزادان بریتانیایی در سال ۲۰۲۱ مشخص شد که تغییرات زیادی در صدر جدول نام‌های محبوب رخ داده است.

انتخاب نام برای کودکان مسئولیت بزرگی است. در بریتانیا هم در حالیکه برخی از والدین نام‌های خانوادگی سنتی را انتخاب می‌کنند که نسل به نسل منتقل شده‌اند، برخی دیگر از آنان از منابع جایگزین، از جمله تلویزیون، فیلم، افراد مشهور، و خانواده سلطنتی الهام می‌گیرند.

اداره آمار ملی (ONS) نمودارهای سالانه انتخاب‌های برتر والدین را منتشر کرده است و به نظر می‌رسد که محبوبیت برخی نام‌ها افزایش شگفت‌انگیزی یافته است.

در سال ۲۰۲۱ «نوح» محبوب‌ترین نام پسرانه در انگلستان و ولز بوده است که به پیشتازی هشت ساله «اولیور» پایان داد و آن را به رتبه دوم فرستاد. در همین حال، «اولیویا» برای ششمین سال متوالی محبوب‌ترین نام برای دختران باقی ماند. البته با توجه به آمار مرکز کودکان بریتانیا از شش ماهه اول ۲۰۲۲، به نظر می‌رسد که «لی‌لی» می‌خواهد جایگاه «اولیویا» را بگیرد. 

در سال ۲۰۲۱، بزرگ‌ترین تغییر در فهرست ۱۰۰ نام محبوب در انگلستان و ولز عبارت بود از صعود «برودی» (رتبه ۹۰) برای پسران و «اولیو» (رتبه ۷۴) برای دختران که در قیاس با سال ۲۰۲۰، به ترتیب ۳۶ و ۲۵ پله صعود کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نام‌های برخی از شخصیت‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها و سریال‌ها نیز به به فهرست انتخابی والدین برای فرزندانشان راه یافتند. انیمیشن محبوب «لوکا» در سال گذشته ممکن است علاقه به این نام را افزایش داده باشد، چنانکه تعداد پسرانی که لوکا نامیده شده‌اند، از ۱۳۲۳ نفر در سال ۲۰۲۰ به ۱۸۰۷ نفر در ۲۰۲۱ رسید. انیمیشن ماجراجویانه دیزنی به نام «رایا و آخرین اژدها» محصول سال ۲۰۲۱، نیز یکی دیگر از انیمیشن‌های تاثیرگذار بر والدین بود. تعداد دختران دارای نام‌ «رایا» بیش از دو برابر شده است و از ۱۱۰ در سال ۲۰۲۰ به ۲۵۱ در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

نام‌های سلطنتی، به‌ویژه نام‌های فرزندان شاهزاده و شاهدخت ولز؛ جورج، شارلوت و لویی، نیز همچنان از محبوب‌ترین نام‌ها به شمار می‌روند.

سه نام محبوب نوزادان پسر در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۲ عبارت بوده‌اند از «محمد، نوح و جک» که برای مقایسه آن با سال قبل باید منتظر آمارهای جدید باشیم. 

محبوب‌ترین اسامی پسرانه ۲۰۲۱

۱- نوح

۲ - الیور

۳- جورج

۴-  آرتور

۵-  محمد

۶-  لئو

۷-  هری

۹-  اسکار

۹-  آرچی

۱۰-  هنری

محبوب‌ترین نام‌های دخترانه ۲۰۲۱

۱-  اولیویا

۲-  آملیا

۳-  ایسلا

۴-  ایو

۵-  ایوی

۶-  فریا

۷-  لیلی

۸-  فلورانس

۹- میا

۱۰- ویلو

بیشتر از زندگی