آخوند خون‌آشام؛ حرکت اعتراضی کارگردان ایرانی روی فرش قرمز جشنواره هامبورگ

علی عباسی با لباس آخوندی و دندان‌های دراکولایی خونین در فرش قرمز جشنواره حاضر شد

عباسی روز پنجشنبه تصویر خود را با همان دندان‌های خونین در صفحه رسمی توئیترش منتشر کرد-عکس از توییتر علی عباسی @_aliabbasi_

در حالی که مساله میزان حمایت سینماگران ایرانی از جنبش اعتراضی مردم ایران در روزهای اخیر مطرح بوده و کاربران در رسانه‌های احتماعی بسیاری از سینماگران را به بی‌عملی در فضای مجازی و   جهان واقعی متهم کرده‌اند، علی عباسی، کارگردان ایرانی مقیم اروپا، از نمایش فیلم خود برای حرکتی استفاده کرد که اعتراض قوی او به جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

عباسی که برای نمایش فیلم «عنکبوت مقدس» در جشنواره فیلم هامبورگ به این شهر شمال آلمان سفر کرده است با لباس آخوندی و چهره خون‌آشام با دندان‌های دراکولایی روی فرش قرمز جشنواره حاضر شد.

زر امیر ابراهیمی، بازیگر فیلم که جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن را با خود به خانه برد، نیز در این مراسم حضور داشت. سارا فضیلت، هنرپیشه ایرانی-آلمانی که در فیلم نقش یکی از کارگران جنسی را بازی می‌کند که به دست قاتلی زنجیره‌ای به قتل می‌رسد نیز به همراه برخی عوامل دیگر فیلم در جشنواره حضور داشتند و در این حرکت مشارکت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«عنکبوت مقدس» با الهام از ماجرای سعید حنایی ساخته شده؛ قاتلی زنجیره‌ای در مشهد که زنان متعددی را که عمدتا کارگران جنسی بودند به قتل رساند.

این فیلم نمایشی بسیار موفق در جشنواره کن داشت و اکنون در سایر جشنواره‌های مختلف سینمایی حضور می‌یابد و اکران وسیعی در سراسر جهان خواهد داشت. جشنواره سنتر در ایالت پنسیلوانیای آمریکا یکی از جشنواره‌هایی است که فیلم مهمان ویژه آن خواهد بود.

عنکبوت مقدس از طرف دانمارک به عنوان نماینده این کشور به مراسم اسکار معرفی شده و به گفته برخی منابع شانس بالایی برای رسیدن به فهرست بلند و حتی فهرست نهایی نامزدهای اسکار دارد.

حرکت عباسی به روشنی کنایه‌ای به روحانیون حاکم بر ایران است که در سه هفته اخیر اعتراضات سراسری در ایران را به شدت سرکوب کرده‌اند و تصاویر برخورد خشونت‌بار آنان با معترضان در خیابان به رسانه‌ها و رسانه‌های اجتماعی راه یافته است. تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰۰ نفر تاکنون در اعتراضات خیابانی در سراسر ایران به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. 

عباسی روز پنجشنبه تصویر خود را با همان دندان‌های خونین در صفحه رسمی توئیترش منتشر کرد و نوشت: «خون مقدس.»عکس‌های حضور عباسی و امیرابراهیمی در هامبورگ مورد توجه گسترده مخاطبین قرار گرفت و ده‌ها کاربر در توئیتر و سایر رسانه‌های اجتماعی آن‌ها را بازنشر کرده‌اند.

بیشتر از