شاهزاده رضا پهلوی: قتل نیکا ایرانیان را در سرنگونی جمهوری اسلامی مصمم‌تر می‌کند

شاهزاده رضا پهلوی، با اشاره به سوگ مادر نیکا شاکرمی، نوشت: «مادران داغدیده و دادخواه ایران از خون جگر گوشه‌های خود نخواهند گذشت»

شاهزاده رضا پهلوی با انتشار توییتی در روز پنجشنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ضمن به اشتراک گذاشتن پیام ویدئویی نسرین شاکرمی، مادر نیکا شاکرمی، «قتل وحشیانه» این شهروند نوجوان ایرانی به‌دست نیروهای سرکوب وابسته به جمهوری اسلامی و همچنین «فشار بی‌شرمانه» نهادهای امنیتی بر خانواده او را عاملی دانست که عزم مردم ایران به‌منظور سرنگون کردن «این رژیم جنایتکار و وحشی» را استوارتر خواهد کرد.

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه این پیام تویتتری، ضمن اشاره به سوگ نسرین شاکرمی، نوشت:«مادران داغدیده و دادخواه ایران از خون جگر گوشه‌های خود نخواهند گذشت.»

نسرین شاکرمی روز پنجشنبه با ارسال پیامی ویدئویی به رادیو فردا به شرح وقایع منجر به قتل دخترش پرداخت و گفت هدفش از تهیه این ویدئو مقابله با شایعات و سناریویی است که نهادهای امنیتی وابسته به جمهوری اسلامی در ارتباط با پرونده مربوط به قتل نیکا ساخته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نسرین شاکرمی در بخشی از این پیام ویدئویی می‌گوید بر اساس اطلاعاتی که پزشکی قانونی در اختیار اعضای خانواده آنها قرار داده، علت مرگ نیکا اصابت «ضربات متعدد جسم سخت» به سر او عنوان شده است. شاکرمی در ادامه این بخش از گفته‌هایش تاکید می‌کند او، در سردخانه کهریزک، پیکر بی‌جان فرزندش را دیده است و بر اساس مشاهداتش «گونه‌ها، دندان‌ها و جمجمه» نیکا خرده شده‌ بودند.

از این‌رو، شاهزاده رضا پهلوی در بخش دیگری از توییت مورد نظر، با تاکید بر اینکه در نهایت «آتش‌ دادخواهی» گریبان «آمران و عاملان قتل نیکا شاکرمی» را خواهد گرفت، چنین نوشت:«در ایرانِ پس از جمهوری اسلامی، حکومت قانون، تضمین‌کننده عدالت، آزادی و امنیت همه شهروندان خواهد بود.»

در پیوند با موضوع ایجاد ناامنی از سوی عاملان وابسته به نظام جمهوری اسلامی، می‌توان به یکی از فرازهای مهم پیام ویدئویی نسرین شاکرمی اشاره کرد. او در این بخش از پیامش می‌گوید نهادهای امنیتی در تلاش‌اند با او تماس بگیرند، اما وی تا این لحظه از صحبت با آنها خودداری کرده است. به‌گفته نسرین شاکرمی، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی به‌ دیگر اعضای خانواده او گفته‌اند اگر «مادر نیکا» سناریوی تهیه شده از سوی آنها، که در آن علت مرگ نیکا پرت شدن از ساختمانی ۵ طبقه عنوان شده است، را تایید نکند با مخاطراتی جدی مواجه خواهد شد.