قدردانی بلینکن از امارات و عمان بابت آزادی باقر نمازی

وزیر امور خارجه آمریکا از سخاوتمندی امارات متحده عربی که میزبان باقر نمازی برای درمان شده است، تشکر کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توییتر از نقش امارات متحده عربی و سلطان عمان در آزادی باقر نمازی قدردانی کرد. او گفت که باقر نمازی پس از آزادی از ایران برای درمان اضطراری به ابوظبی رسیده است. وزیر امور خارجه آمریکا گفت که از همه آنهایی که در آزادی باقر نمازی نقش داشتند، تشکر می‌کند.

باقر نمازی ۸۵ ساله، با اتهام «جاسوسی» شش سال در ایران زندانی بود.

او سرانجام روز چهارشنبه آزاد شد.

وکیل باقر نمازی و دولت عمان تایید کرده بودند که او به مسقط رسیده است. پیش از آن خبرگزاری ایرنا تصویر باقر نمازی را در حالی که در تهران از پلکان هواپیمای نیروی سلطنتی عمان بالا می‌رفت منتشر کرده بود.

در بیانیه بلینکن آمده است که نمازی به خانواده‌اش در ابوظبی ملحق شده و به‌زودی درمان را شروع می‌کند.

باقر نمازی نخستین آمریکایی است که پس از روی کار آمدن دولت بایدن از ایران آزاد می‌شود. البته پسر او سیامک که اکنون در مرخصی است و چند شهروند ایرانی آمریکایی دیگر شامل مراد طاهباز و عماد شرقی همچنان در ایران زندانی‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بلینکن در بیانیه‌ای گفت که باقر نمازی از ما خواسته است که مراتب قدردانی عمیق او را به اطلاع کسانی که در آزادی‌اش نقش داشتند، برسانیم. بلینکن گفت من هم از همه دوستان و شرکایی که به آزادی او کمک کردند، تشکر می‌کنم.

بلینکن گفت: «به‌خصوص عمان که با مقامات ایرانی برای همکاهنگی پرواز باقری از این کشور کار کرد و امارات متحده عربی که با سخاوتمندی میزبان باقر نمازی و خانواده‌اش شد.»

وزیر امور خارجه آمریکا بر تعهد کشورش به تلاش برای آزادی همه آمریکایی‌های بازداشتی در ایران تاکید کرد.

برخی منابع خبری داخلی در جمهوری اسلامی از آزادسازی بخشی از منابع ارزی ایران در مقابل آزادی باقر نمازی خبر داده‌اند. اما مقامات واشینگتن این اخبار را تکذیب کرده‌اند.

بیشتر از جهان