جنگ ستارگان و پدیده انصراف فیلمنامه‌نویس‌ها

کندی و تیم او به دنبال فیلم‌نامه‌نویس‌هایی هستند که کاملا از چارچوب آنها پیروی کنند

دیوید بنیاف و دی بی وایس در مراسم دریافت جوایزGame of Thrones/Valerie MACON / AFP

دیوید بنیاف و دی بی وایس، این هفته از کار بر روی سه‌گانه جنگ ستارگان انصراف دادند و ادعا کردند که دلیل این تصمیم، تعهداتشان در مقابل نتفلیکس بوده است.

بنا بر ادعای یک منبع خبری، دیوید بنیاف و دی بی وایس، «شو رانر»های سریال «بازی تاج و تخت»، به دلیل آن که کاتلین کندی و لوکاس‌فیلم ایده‌های آن‌ها را از داستان این مجموعه حذف کرده‌‌اند، از کار بر روی مجموعه سه قسمتی جدید جنگ ستارگان انصراف داده‌اند.

بنا بر گزارش سایت «ورایتی»، طبق ایده‌های این زوج، داستان این مجموعه سه‌گانه به کشف خاستگاه «جدای» و چگونگی خلقت آن‌ها می‌پردازد. اما مسئولان اجرایی «لوکاس‌فیلم» می‌گویند که این روایت آن‌ها از فیلم با چیزی که بنیاف و وایس در جلسات تابستان ۲۰۱۹ ارائه کردند، فرق دارد.

این ماجرا تقریبا همزمان بود با زمانی که وایس و بنیاف یک قرارداد ۲۵۰ میلیون دلاری با نتفلیکس امضا می‌کردند. این شرکت پخش رسانه‌ای، ضمن رضایت از امضای قرارداد با این زوج، در عین حال از تعهدات آن‌ها در قبال مجموعه «جنگ ستارگان» نگران بود.

در بیانیه‌ای که در این هفته ( ۲۸ اکتبر) منتشر شد، وایس و بنیاف اعلام کردند که از تدوین مجموعه سه‌گانه جنگ ستارگان انصراف داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آن‌ها نوشتند: «ما روزانه وقت زیادی نداریم و احساس کردیم که نمی‌توانیم به طور منصفانه هم روی مجموعه جنگ ستارگان و هم روی پروژهای خود با نتفلیکس کار کنیم. بنابراین، با کمال تأسف انصراف می‌دهیم.»

کاتلین کندی، رئیس لوکاس‌فیلم، در بیانیه خود اعلام کرد که امیدوار است پس از کاهش مشغله این زوج، بتواند دوباره آن‌ها را به کار بگیرد تا بر پروژه جنگ ستارگان تمرکز کنند.

اما سایت «ورایتی» ادعا کرده است که قبل از نویسندگان مجموعه «بازی تاج و تخت» نیز چندین فیلمنامه‌نویس دیگر به دلیل اینکه نتوانسته‌اند ایده‌های خود را با ایده‌های لوکاس‌فیلم تطبیق دهند، از همکاری با آن شرکت منصرف شده‌اند. از سال ۲۰۱۵ تا کنون، فیل لورد، کریستوفر میلر، جاش ترانک و کالین ترورو، قراردادهایی را برای نوشتن فیلمنامه یا کارگردانی مجموعه جدید جنگ ستارگان امضا کرده‌اند، اما همه آنان سپس انصراف داده‌اند.

طبق این گزارش، «چند منبع داخلی گفته‌اند که ایده‌های جدید همه رد شده‌اند، چون کندی و تیم او صرفا دنبال کسانی هستند که کاملا از چارچوب این شرکت پیروی کنند».

انصراف وایس و بنیاف از این مجموعه که قرار بود در سال ۲۰۲۲ عرضه شود، باعث شده است که آینده سینمایی آثار زنجیره‌ای «جنگ ستارگان» در ابهام باشد. فیلم‌های جدید احتمالی جنگ ستارگان با کارگردانی ریان جانسون و تهیه‌کنندگی کوین فایگی، هنوز در مرحله تدوین هستند و وضعیت نهایی‌شان مشخص نیست.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/arts-entertainment/films

© The Independent

بیشتر از فیلم