تیم ملی فوتسال رودرروی مربی قهرمان جهان

ایران در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا بازی حساسی مقابل ویتنام دارد

آخرین دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۸ برگزار شد - mojnews

تیم ملی فوتسال ایران که با هدف سیزدهمین قهرمانی آسیا به کویت رفته است، توانست مرحله گروهی را با سه برد پرگل پشت سر بگذارد، ولی سه‌شنبه صبح، ۱۲ مهر (۴ اکتبر)، در یک‌چهارم نهایی، بازی نسبتا سختی مقابل ویتنام دارد. تیم ملی فوتسال با ۲۴ گل زده و تنها یک گل خورده، بهترین خط حمله و خط دفاع مرحله گروهی را داشت و مدافع عنوان قهرمانی است، ولی وحید شمسایی تاکید دارد که نباید ویتنام را دست‌کم گرفت.

او درباره بازی مقابل ویتنام گفت: «از نظر من، بازی در مرحله حذفی، بازی مرگ و زندگی است. در صورت برد، به مرحله بعدی صعود می‌کنیم و در جمع چهار تیم برتر فوتسال آسیا قرار می‌گیریم و در صورت باخت، هر تیم به کشور خود برمی‌گردد. ما در این بازی حق اشتباه نداریم و تمام تلاشمان را برای پیروزی و برد ویتنام می‌کنیم.»

شمسایی افزود: «تیم‌ها با دو روش متفاوت به مصاف هم می‌روند. تیم ایران تشنه تهاجم و گل زدن خواهد بود و تیم ویتنام هم خیلی در دفاع کردن سخت‌کوش است. قطعا دو تا تیم خیلی خوب بازی همدیگر را آنالیز کرده‌اند. به نظرم این امر از زیبایی‌های بازی برای تماشاگران است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویتنام در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشت و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر، بعد از ژاپن به رتبه دوم رسید. هدایت این تیم بر عهده دیه‌گو جیوستوتزی آرژانتینی است که در سال ۲۰۱۶ تیم ملی فوتسال کشورش را به قهرمانی جهان رساند.

او در نشست خبری گفت که توانایی‌های ایران را می‌شناسد، ولی ترسی ندارد و تیمش را برای برد به زمین می‌فرستد: «ما برای برد به زمین می‌رویم. ایران تیم بهتری است، ولی من با تیمی قهرمان جهان شدم که در میان نامزدهای قهرمانی نبود. آن‌ها ۱۴ بازیکن دارند و ما هم ۱۴ تا. فوتسال همین است. من ترسی ندارم و تلاش می‌کنیم به کمک تاکتیک‌های‌ خود برنده این بازی باشیم. ایران کیفیت خوبی دارد و ما بازی سختی داریم، ولی من به بازیکنانم باور دارم.»

او در واکنش به آمار خوب ایران در مرحله گروهی، گفت: «هر مسابقه شرایط خودش را دارد، ما تلاش می‌کنیم حملات ایران را متوقف کنیم و حملات خوبی روی دروازه آن‌ها داشته باشیم. همه توانایی‌های تهاجمی ایران را می‌شناسند، ولی تیم ما هم در دفاع تیم خوبی است.»

آخرین دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا در سال ۲۰۱۸ برگزار شد که ایران با برتری چهار بر صفر مقابل ژاپن، در فینال به مقام قهرمانی رسید. مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰، به دلیل همه‌گیری جهانی کرونا لغو شد.

بیشتر از ورزش