پرورش‌دهنده کورگی ملکه: فروشندگانی که قیمت این نژاد را بالا می‌برند «فرصت‌طلبت‌اند»

معروف است که ملکه فقید این نژاد را بسیار دوست داشت

در هفته بعد از درگذشت ملکه، جست‌وجو برای کورگی ۱۰ برابر شده است - AFP

یک ولزی صاحب کورگی که در پرورش سگ‌های ملکه الیزابت دوم به او کمک کرده است، از «پرورش‌دهندگان فرصت‌طلب» که بعد از درگذشت ملکه قیمت این توله‌ها را بالا برده‌اند، انتقاد کرد.

معروف است که ملکه از طرفداران جدی این نژاد بود و در طول حیاتش، بیش از ۳۰ کورگی داشت.   

اما طبق گزارش‌ها، بعد از درگذشت او در روز پنجشنبه (۸ سپتامبر) قیمت توله‌های کورگی به حدود شش هزار پوند رسید، یعنی بیش از چهار برابر میانگین قیمت معمول این سگ‌ها، افزایش یافت.

بررسی داده‌های پتس هومز، پایگاه اسکان مجدد حیوانات خانگی، نشان می‌دهد که در هفته بعد از درگذشت ملکه، جست‌وجو برای کورگی ۱۰ برابر شده است.

مری دیویس که کورگی‌ او به نام تیمی جفت نر یکی از توله‌های ملکه بود گفت که قیمت این توله‌ها معمولا بین یک هزار و ۸۰۰ تا دو هزار پوند است.

او به مترو گفت: «فقط پرورش‌دهنده‌های فرصت‌طلب‌اند که الان چنین قیمتی می‌گذارند. پرورش‌دهندگان حرفه‌ای این‌طور نیستند. آن‌ها آدم‌های نسبتا معقولی‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیویس ۷۴ ساله قبلا از دیدار با ملکه و این که تیمی چطور اوایل دهه ۱۹۹۰ انتخاب شد تا جفت نر یکی از توله‌های ملکه باشد، یاد کرده بود.

او را همراه هفت صاحب انتخاب کردند تا با کورگی‌هایش در وینزر به دیدار علیاحضرت برود.

او به ساوت ولز گاردین گفت: «شخصی که در نگهداری از کورگی‌ها به ملکه کمک می‌کرد، به ما گفت با سگ‌هایمان برویم، ملکه ما را تک به تک دید و به سگ‌هایمان نگاهی انداخت و بعد سگ مرا انتخاب کرد.»

ملکه بعدا برای تشکر، یکی از توله‌ها را به دیویس داد.

دیویس گفت که در سال ۲۰۰۲ هم ملکه و دوک ادینبورو را در جشن‌های جوبیلی طلایی [پنجاهمین سالگرد سلطنت ملکه الیزابت دوم] در پوئس ملاقات کرد.

«باشگاه کورگی ولز یک ظرف شیشه‌ای با طرحی از کورگی به او داد. من را دید و مستقیم به سمتم آمد. من هم توله‌ای که او به من داده بود، همراه آورده بودم.»

«کورگی را دید و به شاهزاده فیلیپ نگاه کرد و گفت: «فیلیپ این را ببین، این یکی از توله‌های ما است.»

بعد از درگذشت ملکه، دو کورگی به نام‌های مویک و سندی از او به جا ماندند که دیده شد روز دوشنبه (۱۹ سپتامبر) بعد از مراسم تشییع دولتی ملکه، منتظر ورود تابوت او به کاخ وینزر ایستاده بودند.  

هر دو سگ را دوک یورک که اکنون از آن‌ها نگهداری می‌کند، به ملکه هدیه داده بود.

باشگاه کنل به متقاضیان خرید این نوع توله‌ها توصیه می‌کند از قبل تحقیق زیادی انجام دهند و پیش از مراجعه به پرورش‌دهندگان، با آن‌ها تلفنی صحبت کنند و سوال‌های مقدماتی را از آن‌ها بپرسند.  

© The Independent

بیشتر از زندگی