میزان محبوبیت بایدن در هفته گذشته ۵ درصد افت کرد

اکثر آمریکا‌یی‌ها معتقدند او نباید در سال ۲۰۲۴ برای یک دوره دیگر ریاست‌جمهوری به میدان بیاید

در نظرسنجی هفته قبل، ۴۶ درصد مردم عملکرد شغلی بایدن را تایید کرده بودند و این بالاترین میزان محبوبیت او در سال ۲۰۲۲ بود‌ـ REUTERS/Jonathan Ernst

بر اساس یک نظرسنجی جدید، میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، نسبت به اوج آن در سال ۲۰۲۲، پنج درصد افت کرده است.

این نظرسنجی، که پولیتیکو و مورنینگ کانسالت انجام دادند، نشان داد ۴۱ درصد رای‌دهندگان ثبت‌‌نام شده عملکرد کاری بایدن را به‌شدت یا تاحدی تایید می‌کنند.

در نظرسنجی هفته قبل، ۴۶ درصد مردم عملکرد شغلی بایدن را تایید کرده بودند و این بالاترین میزان محبوبیت او در سال ۲۰۲۲ بود.

این میزان محبوبیت بالا در پی مجموعه‌ای از دستاوردها در زمینه سیاست‌گذاری به دست آمد، از جمله امضای قانون کاهش تورم و اطلاعیه رئیس‌جمهوری مبنی بر اینکه دولت او ۱۰ هزار دلار بدهی وام دانشجویی افرادی که که درآمدشان ۱۲۵ هزار دلار یا کمتر است و ۲۰ هزار دلار از بدهی دریافت‌کنندگان کمک‌هزینه پل [Pell Grant- یارانه دولت آمریکا برای دانشجویان] را می‌بخشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، به نظر می‌رسد با تداوم نگرانی‌های اقتصادی، این [میزان محبوبیت] کاهش یافته است. بر اساس این نظرسنجی، ۴۴ درصد رای‌دهندگان گفتند هنگام رای دادن در انتخابات مجلس نمایندگان و سنا بیش از همه مسائل اقتصادی‌ــ مثل مالیات‌، دستمزد، اشتغال، بی‌کاری و مخارج را مدنظر دارند. این در حالی است که فقط ۱۴ درصد رای‌دهندگان گفتند «مسائل زنان» مثل کنترل زادوولد، سقط جنین و برابری دستمزد برایشان بیشتر اهمیت دارد.

۴۵ درصد رای‌دهندگان گفتند قصد دارند در انتخابات کنگره، به نامزد حزب دموکرات رای بدهند و ۴۳ درصد هم گفتند که به نامزد حزب جمهوری‌خواه رای خواهند داد.

رای‌دهندگان به حضور مجدد بایدن یا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در انتخابات سال ۲۰۲۴ تمایل چندانی نشان ندادند. فقط ۳۰ درصد رای‌دهندگان معتقد بودند که بایدن باید برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ نامزد شود و فقط از نظر ۳۴ درصد، ترامپ باید دنبال یک دوره دیگر [ریاست‌ جمهوری] باشد.

پولیتیکو و مورنینگ کانسالت در بازه ۲۳ تا ۲۵ سپتامبر، با حاشیه خطای دو درصد، از ۲۰۰۵ رای‌دهنده ثبت‌نام‌ شده نظرسنجی کردند.

© The Independent

بیشتر از جهان