کشیدن ترمز قهرمان آفریقا، بدون شادی پس از گل

تساوی یک بر یک ایران مقابل سنگال تحت تاثیر اعتراض‌های سراسری ایران

شروع بازی برای شاگردان کی‌روش آسان نبود و قهرمان آفریقا تلاش می‌کرد با پرس سنگین بازی تیم ملی را مختل کند _عکس از فدراسیون فوتبال

دومین بازی تدارکاتی تیم ملی در اردوی اتریش هم بدون شکست به پایان رسید و شاگردان کی‌روش پنج روز بعد از برتری یک بر صفر مقابل اروگوئه، سنگال را با تساوی یک بر یک متوقف کردند.

مربی پرتغالی برای این بازی تغییراتی در ترکیب تیم ملی ایجاد کرده بود و حسین حسینی، مجید حسینی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، مهدی طارمی، کریم انصاری‌فرد و علی قلی‌زاده جزو نفرات اصلی بودند.

شروع بازی برای شاگردان کی‌روش آسان نبود و قهرمان آفریقا تلاش می‌کرد با پرس سنگین بازی تیم ملی را مختل کند. آن‌ها روی همین فشار به دو موقعیت خوب هم رسیدند، ولی حسینی با مهارهایش اجازه نداد دروازه تیم ملی باز شود.

تغییرات تیم ملی در نیمه دوم هم ادامه داشت و پورعلی‌گنجی یکی از این بازیکنان تازه‌وارد بود، ولی او در این دقایق پراشتباه بود و در دقیقه ۵۵ روی یک تکل اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

واکنش کی‌روش به این گل اضافه کردن سردار آزمون به خط حمله بود و او دقایقی بعد از ورود به زمین، توانست گل تساوی را بزند. مهاجم لورکوزن سانتر بلند حاج‌صفی را با پرشی بلند در تیر دوم به تور دروازه رساند. سردار که در روزهای اخیر پس از انتشار متن اعتراضی در اینستاگرام تحت فشار بود، شادی پس از گل انجام نداد و پس از بازی به خبرنگاران گفت: «پیراهن من متعلق به مردم ایران است.»

سنگال بعد از گل تساوی برای رسیدن به گل برتری تلاش کرد، ولی ساختار دفاعی خوب تیم ملی اجازه نداد این تیم به موقعیتی برسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازی ایران – سنگال تحت تاثیر اعتراض‌های سراسری در ایران قرار داشت و بعد از استوری آزمون در حمایت از معترضان شایعه شد که او به‌دلیل مصدومیت به این بازی نمی‌رسد، ولی او در نهایت به میدان رفت و نقش پررنگی در فرار از شکست داشت.

شادی بعد از گل بازیکنان تیم ملی در بازی با اروگوئه با انتقادهای زیادی در رسانه‌های اجتماعی روبرو شده بود، ولی آزمون این بار بعد از گل شادی نکرد.

این احتمالا آخرین بازی تیم ملی پیش از شروع جام جهانی خواهد بود، ولی قرار است کی‌روش برای بازیکنان شاغل در لیگ برتر تمرین‌های ویژه‌ای را در نظر بگیرد.

دو نتیجه خوب تیم ملی مقابل اروگوئه و سنگال این امیدواری را به وجود آورده است که کی‌روش در سومین حضورش روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی بتواند طلسم صعود نکردن به مرحله حذفی را بشکند، به‌خصوص اینکه انگلیس و آمریکا هم در بازی‌های تدارکاتی روزهای گذشته عملکرد خوبی نداشتند.

بیشتر از فوتبال