اولین بازی بین‌المللی تیم فوتبال زنان عربستان سعودی در خانه برگزار شد

لغو حجاب اجباری در مسیر اصلاحات اجتماعی در عربستان سعودی، مقدمات حضور زنان در مسابقات فوتبال را فراهم کرد

گل‌های تیم فوتبال زنان عربستان سعودی را بیان صدکه، البندری مبارک و نورا ابراهیم به ثمر رساندند - AFP

تیم ملی فوتبال زنان عربستان سعودی، روز شنبه، ۲۴ سپتامبر (دوم مهر)، پس از اولین بازی بین‌المللی خود در خانه تاریخ‌ساز شد.

به گزارش سیاست دیلی، تیم فوتبال زنان عربستان سعودی موسوم به «شاهین سبز» موفق شد در یک بازی دوستانه بین‌المللی با تیم بوتان، به تساوی ۳-۳ دست یابد. این بازی در ورزشگاه شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز شهر ابها عربستان سعودی برگزار شد و هدایت تیم زنان عربستان سعودی را مونیکا استاب، مربی آلمانی بر عهده داشت.

گل‌های تیم فوتبال زنان عربستان سعودی را بیان صدکه، البندری مبارک و نورا ابراهیم در دقایق ۱۵، ۷۵ و ۹۰ به ثمر رساندند.

پس از فوریه ۲۰۲۲ که تیم ملی فوتبال زنان عربستان سعودی با دو پیروزی دو بر هیچ مقابل سی‌شل و مالدیو، بازی‌های بین‌المللی خود را آغاز کرد، این اولین بازی تیم ملی عربستان سعودی در خانه بود. این تیم قرار است در چهارمین بازی دوستانه خود، روز ۲۸ سپتامبر، یک بار دیگر به مصاف بوتان برود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یاسر المشال، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی، درباره این بازی گفت: «برد یا باخت یا مساوی مهم نیست؛ مهم این است که حضور زنان در این مسابقات برای سفر تحول‌آفرینی که فوتبال زنان در عربستان سعودی در پیش دارد، لحظاتی تاریخی را رقم می‌زند.»

برگزاری این مسابقات در ادامه سیاست‌های مقام‌های ورزشی عربستان سعودی انجام می‌شود که حضور زنان در مسابقات ورزشی را تشویق می‌کنند.

فدراسیون فوتبال عربستان سعودی از سال ۲۰۱۷ برنامه‌های متعددی در جهت حمایت از فوتبال زنان به اجرا گذاشت. لغو حجاب اجباری در مسیر اصلاحات اجتماعی در عربستان سعودی، مقدمات حضور زنان در لیگ فوتبال را فراهم کرد. آغاز لیگ فوتبال زنان در عربستان سعودی گامی در راستای بهبود شرایط زنان در جامعه و تامین حقوق اجتماعی‌ آن‌ها به‌شمار می‌رود.

عربستان سعودی ژانویه ۲۰۱۸، در اقدامی تاریخی، برای اولین بار به زنان هوادار فوتبال اجازه داد به استادیوم‌ها وارد شوند و مسابقات را از نزدیک تماشا کنند. این کشور همچنین اولین لیگ رسمی فوتبال منطقه‌ای زنان خود را که در سال ۲۰۲۱ افتتاح شد، تاسیس کرد.

بیشتر از فوتبال