ژنرال روس در محل ثبت‌نام نیرو به ضرب گلوله مجروح شد

پیش از این نیز حمله‌های پراکنده‌ای به دفترهای ثبت‌نام نیرو، از جمله آتش زدن  برخی از آن‌ها، صورت گرفته بود

ثبت نام نیروهای ذخیره نظامی روسیه در یک دفتر استخدام_رویترز

يک مرد جوان روز دوشنبه، ۲۶ سپتامبر (۴ مهر)، در يک دفتر ثبت‌نام و جذب نیرو برای جنگ اوکراین، به يک افسر نظامی روس شليک کرد. این حمله نامعمول، «اقدامی جسورانه» در برابر تلاش‌های ولادیمیر پوتین تلقی شده است که برای بسیج صدها هزار تن و فرستادن آن‌ها به جبهه جنگ تلاش می‌کند. به گزارش رسانه‌های محلی، در این حمله در شهر اوست-ایلیمسک سیبری، روسلان زین، ساکن ۲۵ ساله محلی، وارد دفتر ثبت‌نام شد و گفت: «هیچ کس برای مبارزه به اوکراین نخواهد رفت و همه ما به خانه‌های خود برمی‌گردیم.» او دستگیر شده است و مسئولان می‌گویند به شدت مجازات خواهد شد. مقام‌های محلی گفتند که فرمانده نظامی مجروح، در بخش مراقبت‌های ويژه بیمارستان بستری است، ولی توضيح بیشتری ندادند. يک سايت خبری محلی به نقل از یک شاهد عینی گفت که روسلان زین در اتاقی که محل تجمع و ثبت‌نام نیروهای جدید بود، به این کار اقدام کرده است. قرار بود سربازان این منطقه روز سه‌شنبه به پايگاه‌های نظامی اعزام شوند.

پیش از این نیز حمله‌های پراکنده‌ای به دفترهای ثبت‌نام نیرو، از جمله آتش زدن  برخی از آن‌ها، صورت گرفته بود. اعتراضاتی نیز در شهرهای روسيه عليه فراخوان ثبت‌نام نیرو انجام شده که به بازداشت دست‌کم دو هزار تن منجر شده است. مسکو با باز کردن دفترهای ثبت‌نام نیرو، به دنبال تقويت ارتش خود است که در نتیجه حملات اوکراين، تضعيف شده است.

نگرانی‌ها در این مورد که ممکن است روسیه به دنبال افزایش سطح درگیری با اوکراین، از جمله با استفاده احتمالی از سلاح‌های هسته‌ای باشد، رو به افزایش است. این نگرانی‌ها از زمانی شدت گرفته است که روسیه در حال برگزاری رای‌گیری در بخش‌هایی از سرزمین‌هایی است که پیش از جنگ، در کنترل اوکراین بود. در این رای‌گيری که غرب و اوکراین آن را روندی نمایشی، اجباری، و غیرقانونی می‌دانند، از ساکنان محلی پرسیده می‌شود که آيا می‌خواهند مناطق آن‌ها بخشی از روسيه باشد، يا نه. این رای‌گیری هفته گذشته آغاز شده است و روز سه‌شنبه، ۲۷ سپتامبر، به پايان می‌رسد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی ماه‌ها جنگ و درگیری بی‌وقفه، هزاران نفر از ساکنان مناطق گریخته‌اند. تصاویر به اشتراک‌ گذاشته‌شده از سوی کسانی که در محل باقی مانده‌اند، نشان می‌دهد که سربازان مسلح روسیه خانه به خانه می‌روند و همه را به رای دادن مجبور می‌کنند. پاولو کیریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک، روز دوشنبه، ۲۶ سپتامبر، گفت که گلوله‌باران گریزناپذیری در دونباس در جریان است و مردم مجبور می‌شوند به نفع روسیه رای بدهند. پیش‌بینی می‌شود که روسيه نتايج رای‌گیری را به طرز گسترده‌ای به نفع خود اعلام کند. این گام، الحاق این مناطق به روسیه را برای مسکو آسان‌تر می‌کند و به کرملین  بهانه می‌دهد تا بر این مناطق در حکم بخشی از خاک خود و زیر چتر هسته‌ای، حکمرانی کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز دوشنبه گفت هیچ تاریخی برای به رسمیت شناختن این مناطق در حکم بخشی از روسیه، تعیین نشده است. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفته است که در صورت انجام این کار‌، و اگر مسکو  تهدیدهای خود را در مورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای عملی کند، بهای سنگینی خواهد پرداخت؛ هرچند، جزئیات آن را مشخص نکرد. سالیوان روز یکشنبه، ۲۵ سپتامبر، در گفت‌وگو با خبرنگاران، به شبکه ان‌بی‌سی گفت: «اگر روسیه از این خط عبور کند، عواقب فاجعه‌باری برای مسکو به دنبال خواهد داشت و آمریکا قاطعانه پاسخ خواهد داد.»

بیشتر از جهان