اولین تصویر از سنگ مزار ملکه الیزابت دوم منتشر شد

نام الیزابت دوم همراه نام پدرش جورج ششم، مادرش الیزابت و همسرش فیلیپ روی سنگ حک شده است

این سنگ از جنس مرمر بلژیکی است و کلمات روی آن با حروف برنجی حکاکی‌ شده‌اند - AFP

کاخ باکینگهام اولین تصویر از سنگ مزار ملکه الیزابت دوم را منتشر کرد.

به گزارش اسکای نیوز، تصویر منتشرشده سنگ مرمر سیاهی را نشان می‌دهد که با گل‌هایی در اطرافش احاطه شده است. نام الیزابت دوم همراه نام پدرش، جورج ششم، مادرش، الیزابت و همسرش، فیلیپ که سال ۲۰۲۱ از دنیا رفت، روی سنگ حک شده است.

این سنگ از جنس مرمر بلژیکی است و کلمات روی آن با حروف برنجی حکاکی‌ شده‌اند تا با سنگ قبلی که نام جورج ششم و ملکه الیزابت با حروف طلایی بر آن نقش بسته بود، مطابقت داشته باشد.

روی این سنگ تنها به نام کوچک درگذشتگان اشاره شده است: جورج ششم ۱۹۵۲-۱۸۹۵، الیزابت ۲۰۰۲-۱۹۰۰ و به دنبال آن یک ستاره فلزی و سپس الیزابت دوم ۲۰۲۲-۱۹۲۶ و فیلیپ ۲۰۲۱-۱۹۲۱.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ستاره که نشان گارتر نام دارد، از نشان‌های درباری و اشرافی بریتانیا است که پادشاه یا ملکه آن را اعطا می‌کند. هر چهار عضو خانواده سلطنتی که نامشان روی سنگ درج شده است، این نشان را داشتند.

ملکه فقید بریتانیا عصر دوشنبه، ۱۹ سپتامبر، در محوطه یادبود شاه جورج ششم در کلیسای سنت‌ جورج قلعه وینزر به خاک سپرده شد. این در حالی است که سایر اعضای خاندان سلطنتی در محراب سلطنتی دفن می‌شوند که اکنون آرامگاه ۲۵ نفر از اعضای این خاندان است. محراب سلطنتی زیر نمازخانه سنت‌ جورج در محوطه کاخ وینزر قرار دارد و از قرن پانزدهم آرامگاه خاندان سلطنتی بوده است.

در مراسم خاکسپاری ملکه ۹۶ساله، پسرش، شاه چارلز، و سایر اعضای خانواده سلطنتی حضور داشتند. این مراسم خصوصی پس از مراسم تشییع عظیم و باشکوهی که از کلیسای وست مینستر آغاز شد، برگزار شد.

مراسم رسمی تشییع پیکر ملکه الیزابت دوم نخستین مراسم تشییع از این نوع در بریتانیا از زمان تشییع پیکر وینستون چرچیل در سال ۱۹۶۵ بود. برای حضور در مراسم تشییع ملکه الیزابت دوم، حدود ۵۰۰ تن از اعضای خانواده‌های سلطنتی، سران کشورها و روسای‌جمهوری از سراسر جهان دعوت شدند و میلیون‌ها نفر به صورت زنده، آن را از شبکه‌های تلویزیونی تماشا کردند.

علاقه‌مندان به ملکه از هفته آینده و با بازگشایی قلعه وینزر به روی عموم، می‌توانند سنگ جدید را از نزدیک ببینند و به ملکه پیشین بریتانیا ادای احترام کنند.

بیشتر از جهان