درمان دارویی موثر برای کودکان مبتلا به اگزما

«دوپیلوماب» هم اکنون در بریتانیا برای استفاده بزرگسالان و کودکان شش تا ۱۸ ساله مجوز دارد

داروی دوپیلوماب شدت بیماری پوستی در بیماران شش ماهه تا شش ساله را طی دو هفته کاهش می‌دهد - Canva

مشخص شده است که یک درمان دارویی در معالجه اگزمای متوسط ​​تا شدید در خردسالان «ایمن و بسیار موثر» است.

در مطالعه‌ای بین‌المللی، در طول آزمایش‌های بالینی مشخص شد دوپیلوماب شدت بیماری پوستی در بیماران شش ماهه تا شش ساله را طی دو هفته کاهش می‌دهد. کودکان و والدین آن‌ها بهبود خواب و کیفیت زندگی را نیز گزارش کردند.

بر اساس یافته‌های منتشرشده در مجله لنست (The Lancet)، پزشکان معتقدند این درمان ممکن است به‌زودی، پس از آن که  در ایالات متحده در ماه ژوئن (تیر) سال جاری مجوز گرفت، برای کودکان زیر شش سال در بریتانیا نیز تایید شود.

دوپیلوماب هم اکنون در بریتانیا برای بزرگسالان و کودکان شش تا ۱۸ ساله مجوز دارد.

دکتر پیتر آرکرایت، از دانشگاه منچستر، محقق اصلی شعبه منچستر این مطالعه گفت: «کیفیت زندگی کودکان و نوزادانی که اگزمای متوسط ​​تا شدید دارند به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. این هم‌چنین برای خانواده‌های آن‌ها نیز بسیار استرس‌زا است، مخصوصا به این دلیل که به اختلال شدید خواب کودکان منجر می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«این واقعیت که کنترل اگزمای متوسط تا شدید با پمادها در نوزادان و کودکان خردسال مبتلا کافی نیست به معنی آن است که احتیاج‌های درمانی‌شان تا حد زیادی برآورده‌ نشده است. بسیار خوشحالیم که دوپیلوماب با مشخصه ایمنی قابل قبول، بهبود بالینی کارآمدی ارائه کرده است. نتایج موثر این کارآزمایی به‌شدت از تایید جهانی استفاده از دوپیلوماب در نوزادان و کودکان مبتلا به اگزما حمایت می‌کند. این امر درمان بالینی در سراسر جهان را متحول خواهد کرد.»

در مرحله سوم این کارآزمایی بالینی که با حمایت مالی شرکت‌های زیست‌فناوری ریجنران (Regeneron) و سانوفی (Sanofi) انجام گرفت، ۱۶۲ کودک از سراسر جهان، از جمله بیماران بیمارستان کودکان منچستر حضور داشتند.

از ۱۶۲ شرکت‌کننده، هر چهار هفته یک‌بار به ۸۳ نفر دوپیلوماب و به ۷۹ نفر دارونما تزریق کردند که همراه با درمان استاندارد با استفاده از کرم استروئیدی کم‌توان به مدت ۱۶ هفته بود.

نتایج نشان داد ۲۸ درصد از بیمارانی که دوپیلوماب دریافت می‌کردند، شاخص پوستی جهانی ۰ یا ۱ را به دست آوردند که نشان‌دهنده بهبود کامل و تقریبا کامل پوست در هفته ۱۶ بود.

علاوه بر این، در بیش از نیمی (۵۳ درصد) از کودکان حداقل ۷۵ درصد کاهش علایم اگزما و کاهش بسیار قابل توجهی در خارش، همراه با بهبود خواب دیده شد.

اگزما عارضه‌ای است که باعث خارش، خشکی و ترک خوردن پوست می‌شود. این بیماری در کودکان شایع‌تر است، اغلب قبل از اولین سالگرد تولد آن‌ها ظهور می‌کند و معمولا بیماری طولانی‌مدتی است، اگرچه در برخی از کودکان با بزرگ‌تر شدن می‌تواند به‌طور قابل توجهی بهبود یافته یا حتی کاملا برطرف شود.

© The Independent