واتس‌اپ: برای حفظ ارتباط ایرانیان تلاش می‌کنیم

در حال تلاش برای حفظ ارتباط دوستان ایرانی‌مان هستیم و هرچه در ظرفیت فنی‌مان امکان‌پذیر باشد، برای ادامه فعالیت خدمات در ایران انجام خواهیم داد

واتس‌اپ در واکنش به قطع دسترسی ایرانیان به این برنامک ارتباطی پرطرفدار اعلام کرد که برای حفظ ارتباط ایرانیان با این برنامک تلاش می‌کند.

روز چهارشنبه و به دنبال ادامه اعتراض‌های سراسری به کشته شدن مهسا امینی، حکومت جمهوری اسلامی دسترسی مردم ایران به واتس‌آپ و اینستاگرام را قطع کرد.

واتس‌اپ یکی از برنامک‌های ارتباطی است که در ایران کاربران زیادی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعتراض‌های مردمی در ایران پس از آن آغاز شد که مهسا امینی، جوان ۲۲ ساله تنها دو ساعت پس از بازداشت گشت ارشاد دچار حمله مغزی و قلبی شد و به کما رفت و روز جمعه در بیمارستان کسری تهران درگذشت.

حکومت جمهوری اسلامی طبق روال سرکوب اعتراض‌های مردمی در سال‌های اخیر، محدودیت و قطع اینترنت را آغاز کرده است و دسترسی به برنامک‌هایی که امکان ارتباط مردم با جهان خارج را فراهم می‌کند را محدود کرده است.

واتس‌اپ در پیامی توییتری در واکنش به این محدودیت‌ها نوشت: ما از حق مردم برای دسترسی به سیستم پیام‌رسان خصوصی حمایت می‌کنیم. ما شماره‌های ایرانیان را مسدود نمی‌کنیم. ما در حال تلاش برای حفظ ارتباط دوستان ایرانی‌مان هستیم و هرچه در ظرفیت فنی‌مان امکان‌پذیر باشد، برای ادامه فعالیت خدمات در ایران انجام خواهیم داد.

ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس‌اکس هم اخیرا اعلام کرد که برای تامین خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای ایران، معافیت از تحریم‌ها را درخواست می‌کند. وزارت خزانه‌داری ‌آمریکا هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این مورد محدودیتی وجود نخواهد داشت.