یک سرباز ارتش پاکستان در پی تیراندازی از خاک افغانستان کشته شد

تحریک طالبان پاکستان روز سه‌شنبه با انتشار ویدیویی، مدعی حمله به خاک پاکستان شد

ارتش پاکستان مدعی شد که در حمله متقابل نیروهای ارتش، تلفات سنگینی به گروه تروریستی در داخل خاک افغانستان وارد شده است - AAMIR QURESHI / AFP

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، در نتیجه تیراندازی از خاک افغانستان به سمت پاکستان در مرز وزیرستان شمالی، روز دوشنبه ۲۸ شهریور، یک سرباز ارتش پاکستان کشته شد. بخش رسانه‌‌ای ارتش پاکستان اعلام کرد که در حمله متقابل، تلفاتی به مهاجمان در خاک افغانستان نیز وارد شده است.

بنا بر بیانیه ارتش پاکستان، روز دوشنبه در منطقه مرزی دواتوی در وزیرستان شمالی، تیراندازی از خاک افغانستان به سمت پاکستان آغاز شد که در جریان آن، یک سرباز ۳۴ ساله پاکستانی به نام  نظر محمد کشته شد. ارتش پاکستان نیروهایی را که به سمت ارتش پاکستان شلیک کردند «تروریست» خواند و اعلام کرد در پی ضدحمله ارتش پاکستان، تلفات سنگینی نیز به طرف مقابل وارد شد.

در همین حال، بخش رسانه‌‌ای تحریک طالبان پاکستان (تی.تی.پی) صبح روز سه‌شنبه با انتشار ویدیویی، مدعی شد به خاک پاکستان در مرز وزیرستان شمالی حمله کرده است.

این در حالی است که پس از حملات متعدد این گروه به خاک پاکستان در ماه مارس و آوریل، ارتش پاکستان روستاهای شرق افغانستان را هدف حملات هوایی قرار داد که تلفات سنگینی در پی داشت و پس از آن، طالبان افغانستان برای میانجی‌گری بین طالبان پاکستان و دولت این کشور تلاش کردند. پا‌در‌میانی طالبان در گفت‌و‌گوها میان دولت و تحریک طالبان پاکستان به آتش‌بس نامحدود میان دو طرف منجر شد. با این حال، روز سه‌شنبه تحریک طالبان پاکستان مدعی شد به خاک این کشور حمله کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارتش پاکستان در بیانیه روز سه‌شنبه اعلام کرد: «پاکستان استفاده تروریست‌ها از خاک افغانستان علیه پاکستان را به‌شدت محکوم می‌کند و انتظار دارد که حاکمان افغانستان از ادامه چنین فعالیت‌هایی جلوگیری کنند.» در این بیانیه همچنین تاکید شده است که ارتش پاکستان مصمم است از مرزهای این کشور در برابر هر نوع تهدید تروریستی دفاع کند.

حمله به پاکستان از خاک افغانستان در حالی صورت گرفت که کمتر از یک هفته پیش، در حمله نیروهای مرزی طالبان به خاک پاکستان، سه افسر ارتش پاکستان کشته شدند. بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان، دو روز پس از این حمله، در توییتی نوشت که حمله به پاکستان کار نیروهای مرزی طالبان و به‌دلیل تلاش ارتش پاکستان برای احداث پایگاه‌های نظامی در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان بود.

بیشتر از جهان