آریانا گرانده: «روی پیشانی ام تتو می کنم!»

پس از آن که گرانده جمله‌ای از جیم کری را در مورد افسردگی منتشر کرد، جیم کری به این خواننده پیام فرستاد

اولیویا پتر

جیم کری پس از آنکه آریانا گرانده یکی از نقل قولهایش را درباره افسردگی دراینستاگرام منتشر کرد، به او پاسخ داد.

خواننده ترانه «ممنونم، بعدی»، روز شنبه یعنی چند روز پس از آن که درباره مشکلاتی مرتبط با سلامت روحی‌اش اطلاع داده بود، نقل قولی از جیم کری را منتشر کرد که در آن کسالت روانی گونه‌ای «استراحت عمیق» توصیف شده است.

واژه «افسرده» (depressed) را می‌توان  نوعی «استراحت عمیق» (DEEP REST) در نظر گرفت.

می‌توانیم تصمیم بگیریم که افسردگی را نه به عنوان یک بیماری روحی، بلکه به عنوان یک حالت استراحت عمیق یا خستگی معنوی در نظر بگیریم که هنگام خمودگی روانی، یعنی زمانی که زیر بار یک «خود» عوضی از هویت‌مان و با صورتکی از یک «من» ذهنی بر چهره‌مان کمر خم کرده‌ایم، به سراغمان می‌آید.

ما پر پر می‌زنیم  که جلوی تظاهر را بگیریم و حقیقت صیقل نیافته خودمان را ابراز کنیم! تا تنهایی نهانی‌مان به زبان آید، تا شرم‌مان را، قلبهای شکسته‌، و خستگی و خشم تابناک خود را بیان کنیم! قریاد افسردگی برای دست یافتن به حقیقت، نیازمند گوش سپردن و درک کردن است، نه تجزیه و تحلیل یا پس راندن با دارو.

تحلیل رفتن انرژی شرم آور نیست. همه ما خسته‌ایم، عشق من. امروز را استراحت کن. به خودت اجازه بده که استراحتی عمیق داشته باشی. و گریه کن. و نفس بکش. و دوباره آغاز کن. همین حالا.

از نظر من، افسردگی ما مقدس است. در خود بذرهای یک زندگی تازه را نهفته دارد."

جف فاستر

گرانده این نقل قول را همراه با تعدادی عکس سیاه و سفید از این بازیگر منتشر کرد و توضیح داد که از سالها پیش دوستدار جیم کری بوده است.

بازیگر فیلم «اِیس ونچورا» روز یکشنبه در حساب توییتری‌اش به گرانده پاسخ داد و نوشت که «صراحت» او را تحسین می‌کند و افزود که از داشتن «چنین هوادار بااستعدادی احساس خوشبختی می‌کنم».

کری خاطر نشان کرد که ایده در نظر گرفتن افسردگی به عنوان «استراحت عمیق» را در اصل از «دوست و آموزگارش» جف فاستر اقتباس کرده که کتاب‌هایی نیز درباره موضوعات معنوی نوشته است.

گرانده از کری به خاطر پیامش در توییتر تشکر کرد و افزود: «فکر نمی‌کنم بدونی که چقدر دوستت دارم یا برام چقدر مهم هستی.»

«ممنونم که وقت گذاشتی و این رو با من به اشتراک گذاشتی. شما همیشه مایه الهام من بودی [و الی آخر].»

گرانده همچنین به شوخی نوشت که «بی‌صبرانه منتظر روزی» است که بتواند پاسخ توییتری کری را روی پیشانی‌اش تتو کند.

[آریانا گرانده] خیلی ممنونم از محبت شما. فکر نمی‌کنم بدونی که چقدر شما رو دوست دارم یا چقدر برای من مهم هستی. ممنونم که وقت گذاشتی و این رو با من به اشتراک گذاشتی. شما همیشه مایه الهام من بودی. بی‌صبرانه منتظرم تا این رو روی پیشونیم تتو کنم. یه عالمه عشق و آرزوی خوب براتون دارم.

[جیم کری] ArianaGrande@ من یادداشت دوست داشتنی تو از خودم و چیزهایی رو که در مورد افسردگی گفته‌ام خوندم. مفهوم «استراحت عمیق» در اصل مال یک دوست و معلم بسیار عالی، به نام جف فاستر است. من صراحت تو رو تحسین می‌کنم. برات آرزوی رهایی و آرامش دارم. احساس خوشبختی می‌کنم که چنین طرفدار خوش‌ذوقی دارم. عید پاک مبارک!

 

تبادل بین این دو ستاره درجه یک، موجی از هیجان را در توییتر به راه انداخته است و هر یک از توییت‌های آنها صدها هزار لایک، بازتوییت و پاسخ از سوی طرفدران دریافت کرده است.

یک نفر خطاب به گرانده نوشت: «بسیار بهت افتخار می‌کنم و این نشان می‌دهد که همه دیگران هم همین حس و حال را دارند.»

شخصی دیگر نیز این مکالمه را «واقعاً زیبا» توصیف کرده و مورد تحسین قرار داده است.

[کن!شا] من عینا همین را گفتم.

[تامارا] سلام من عاشقت هستم و بی نهایت بهت افتخار می‌کنم که چقدر عالی بودی در کوچلا علیرغم همه چیز

[سارا] این واقعا زیبا است.

 

تبادل پیام میان گرانده و کری در توییتر چند روز پس از آن رخ داد که گرانده در توییتر به طرفدارانش گفت در حال مبارزه با کسالت روحی خود است.

این خواننده 25 ساله که اخیراً در مراسم کوچلا به اجرای ترانه پرداخت و در حال حاضر در «تور جهانی شهد برانگیز» شرکت دارد، روز 18 آوریل، به طرفداران خود در توییتر گفت که احساس «پوچی» می‌کند و در حال مبارزه با سطح نازل انرژی خود است.

گرانده که دوست‌پسر سابقش مک میلر در ماه سپتامبر درگذشت، نامزدی خود را با پیت دیویدسون در اکتبر سال گذشته پایان داد.

این خواننده پیش از این نیز پس از وقوع بمب گذاری‌ها در منچستر، که در جریان یکی از کنسرت‌هایش در ماه مه 2017 رخ داد، در مورد مشکلات سلامت روانی‌اش سخن گفته بود.

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی