نیروهای وابسته به ایران در سوریه در حال عقب‌نشینی‌اند

گزارش‌ها حاکی از آن است که حکومت ایران در خاک سوریه دست به ساخت تجهیزات نظامی زده است

ارزیابی‌‌های اطلاعاتی ارتش اسرائیل نشان می‌دهد نیروهای حزب‌‌الله لبنان و سایر گروه‌های نیابتی وابسته به حکومت ایران در سوریه در حال عقب‌نشینی از برخی مواضع خودند.

روزنامه تایمز اسرائیل، شامگاه پنج‌شنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ در گزارشی به‌نقل از یک مقام‌ ارشد نظامی اسرائیل نوشت عقب‌نشینی‌ نیروهای وابسته به‌ حکومت ایران، در نتیجه حملات هوایی چند هفته اخیر به مواضع آنها در سوریه انجام می‌شود. این مقام ارشد اسرائیلی، بدون ذکر نام، ارتش اسرائيل را عامل حملات اخیر در سوریه معرفی کرد.

بر اساس گزارش‌هایی که پیشتر منتشر شده است، حملات هوایی چند هفته گذشته به فرودگاه‌های حلب و دمشق، با هدف جلوگیری از انتقال تجهیزات نظامی از ایران برای حزب‌الله لبنان از طریق سوریه انجام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در جریان حملات هوایی اخیر منتسب به اسرائيل، یک کارخانه اسلحه‌سازی نیز در نزدیکی مصایف، در غرب سوریه، هدف قرار گرفت.

این طور به‌نظر می‌رسد که علاوه بر انتقال مستقیم تجهیزات نظامی از ایران به سوریه، حکومت ایران در خاک سوریه هم دست به ساخت تجهیزات نظامی زده است.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، این هفته در اظهارنظری گفت حکومت ایران یک مرکز نظامی سوریه را به کارخانه موشک‌های دوربرد برای حزب‌الله تبدیل کرده است.

گزارش‌ها از عقب‌نشینی نیروهای وابسته به‌ حکومت ایران در سوریه در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته نشریه نشریه فارن‌پالسی در گزارشی نوشت نگرانی‌ها در اسرائيل از عملکرد یک مرکز فرماندهی اطلاعاتی وابسته به‌حکومت ایران در لبنان افزایش یافته است.

به‌نوشته فارن‌‌پالسی مهم‌ترین کارکرد مرکز فرماندهی مشترک وابسته به حکومت ایران در لبنان این است که میان گروهای نیابتی فعال در منطقه، هماهنگی ایجاد کند و در نهایت اطلاعات جمع‌آوری شده را به‌اشتراک بگذارد.

بر پایه گزارش‌ها، در جریان درگیری‌های اخیر در نوار غزه، حکومت ایران و حزب‌‌الله لبنان از طریق این مرکز فرماندهی، اطلاعات نظامی در اختیار نیروهای حماس قرار دادند.

بیشتر از جهان