ملکه درباره نخست‌وزیرهای بریتانیا به ترامپ چه گفته بود؟

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا خاطرات افتخارآمیز ملاقات با ملکه الیزابت دوم را مرور می‌کند

دونالد ترامپ آنچه را ملکه الیزابت دوم درباره همه نخست‌وزیرهایی که تحت فرمانروایی‌اش خدمت کردند، به او گفته بود، فاش کرد.

این رئیس‌جمهوری سابق در مطلبی که در سایت دیلی میل (DailyMail.com) منتشر شد، از وقار، متانت و اصالت ملکه و اینکه او «نمونه کامل ویژگی‌های عزت، پایداری، عزم راسخ، وظیفه‌شناسی و فداکاری در راه وطن بود»، صحبت کرد.

ترامپ با اشاره به اینکه او در طول ۷۰ سال سلطنت خود، به ۱۵ نخست‌وزیر و ۱۳ ر‌ئیس‌جمهوری مشاوره داد، نوشت که وقت گذراندن با او «یکی از بزرگ‌ترین افتخارات عمر من بود».

او در این مقاله می‌گوید: «علیاحضرت ذهن تندوتیزی داشت؛ چیزی را از قلم نمی‌انداخت و همواره می‌دانست دقیقا چه بگوید.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا ضمن یادآوری مکالمه‌ای خاص با او، متوجه شد همه نخست‌وزیرها از وینستون چرچیل به بعد تحت حاکمیت او خدمت کردند: «وقتی از او پرسیدم نخست‌وزیر محبوبش کدام‌‌یک بود، به من گفت همه را دوست داشته است.»

او افزود: «مهم نبود چه چالش‌هایی پیش می‌آمد، او همواره در کنار مردمش بود. مصمم و استوار و نفس حضورش استحکام‌بخش و اطمینان‌بخش بود.»

«او در مواجهه با تمام ناملایمات، تجسم عزم راسخ و خونسردی، این ویژگی منحصر‌به فرد بریتانیایی‌، بود.»

ترامپ درباره پادشاه جدید می‌گوید: «خیالمان راحت است که شاه چارلز سوم جانشین بزرگ و برجسته مادر گرانقدرش است» و افزود که خودش و ملانیا ترامپ در سفر به انگلستان، «از موهبت آشنایی از نزدیک با او برخوردار شدند».

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری‌ خود سه بار به بریتانیا سفر کرد. در ژوئیه ۲۰۱۸، با ملکه و نخست‌وزیر ترزا می ملاقات کرد. در ژوئن سال بعد، برای یک دیدار رسمی دولتی و به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد پیاده‌سازی نیرو در نرماندی، به این کشور مراجعت کرد.

در دسامبر ۲۰۱۹ نیز برای شرکت در اجلاس سران ناتو به این کشور بازگشت و دوباره با ملکه دیدار کرد.

© The Independent

بیشتر از جهان