بازیگران غیر سفیدپوست در معرض حمله توهین‌های نژادپرستانه قرار دارند

«خانه اژدها»، به دلیل استفاده از بازیگران رنگین‌پوست مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفت

بیانیه‌ای که بازیگران سریال محصول پرایم ویدیو منتشر کردند، به توهین‌ها و اذیت و آزاری که نقش‌آفرینان غیر سفیدپوست این سریال را هدف گرفته است، اشاره کرد: «ما این را نادیده نمی‌گیریم و تحمل نمی‌کنیم.»

بازیگران سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه قدرت»، محصول پرایم ویدیو در بلند کردن صدای خود در مقابله با تهدیدهای نژادپرستانه‌ای که برخی از نقش‌آفرینان این سریال با آن روبرو شده‌اند، متحد‌ند.

پیامی، روز چهارشنبه ۸ سپتامبر، در حساب کاربری توییتر این پروژه منتشر شد و واکنش‌های نژادپرستانه به بازیگران رنگین‌پوست این سریال را به‌شدت محکوم کرد. در این بیانیه تاکید شده است که درست برخلاف انتقادهای آنلاین، تالکین، نویسنده این اثر، یک دنیای «چند فرهنگی» ایجاد کرده که در آن افراد با پیشینه‌ها و نژادهای مختلف می‌توانند با یکدیگر متحد شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه آمده است: «ما، بازیگران حلقه قدرت، در همبستگی مطلق و در برابر نژادپرستی، تهدیدها، مزاحمت‌های بی‌امان و آزار و اذیت‌هایی که برخی از هم‌بازی‌های رنگین‌پوست ما به‌طور روزانه در معرض آن قرار می‌گیرند، کنار هم ایستاده‌ایم. ما از نادیده گرفتن یا تحمل آن خودداری می‌کنیم.»

در ادامه این پیام آمده است: «جی‌ آر‌.آر. تالکین جهانی را خلق کرد که بنا به تعریف، جهانی چند فرهنگی است. دنیایی که در آن مردمان آزاد از نژادها و فرهنگ‌های مختلف به هم می‌پیوندند تا نیروهای شر را شکست دهند. جهان ما هرگز تماما سفید نبوده است، جهان فانتزی و خیال هرگز تماما سفید نبوده، سرزمین میانه تماما سفید نیست.»

 نظر بینندگان و امتیازدهی به این سریال در سایت‌هایی مانند آمازون و آی‌ام‌دی‌بی، به‌ دلیل اعتراض بینندگان به تنوع نژادی در این سریال و نمرات پایین به آن دادن، به حالت تعلیق درآمد.

 نظرهای مشابهی نیز درباره سریال‌های تلویزیونی دیگر وجود دارد. واکنش‌های نژادپرستانه در شبکه‌های اجتماعی درباره بازیگران سریال بریجرتون که یک داستان خیالی در بریتانیای قرون گذشته است، دو سال قبل با نمایش اولین فصل آن و حضور فراوان بازیگران با نژادهای متفاوت و نشان دادن «ملکه سیاه‌پوست» بالا گرفت. در این داستان تخیلی عشق باعث می‌شود پادشاه بریتانیا با یک زن سیاه‌پوست ازدواج کند و به این دلیل آن‌ها به دربار و طبقه اشراف وارد می‌شوند.

سریال دیگری هم که درباره ماجراهای خیالی دربار روسیه در دوران پیتر و کاترین است، از جانب کسانی که حضور بازیگران غیر سفید را حتی در مجموعه‌های تخیلی تحمل نمی‌کردند، واکنش‌هایی در برداشت.

مجموعه پیش‌درآمد «بازی تاج‌وتخت» به‌نام «خانه اژدها» هم که وقایع آن در یک سرزمین تخیلی اتفاق می‌افتد، به دلیل استفاده از بازیگران رنگین‌پوست مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفت. منتقدان درحالی‌ از نبود وفاداری به داستان و شخصیت‌های سفید شکایت دارند که جرج آر.‌آر. مارتین، نویسنده مجموعه «ترانه یخ و آتش» که سریال‌های «بازی تاج‌وتخت» و «خانه اژدها» از روی آن ساخته شده، در نوشتن فیلم‌نامه و ساخت آن مشارکت مستقیم داشته است.

 

بیشتر از فیلم