چه چیزی مگان مارکل را پس از مرگ ملکه، از بالمورال دور نگه داشت؟

مرگ ملکه تنها چند روز پس از پخش مصاحبه جنجالی مگان مارکل اتفاق افتاد

بنا به گفته برخی از منابع، تنش‌ها برای پیوستن مگان مارکل به خانواده سلطنتی در اقامتگاه بالمورال پس از مرگ ملکه الیزابت دوم، بسیار بالا بود. به گزارش وب‌سایت صفحه شش، اعضای خانواده سلطنتی، ازجمله شاهزاده ویلیام، وارث جدید تاج‌وتخت، پنجشنبه به بالین ملکه شتافتند، اما برای برخی دیگر خداحافظی دیر شده بود.

مگان مارکل قرار بود همسرش، شاهزاده هری را برای رفتن به اقامتگاه بالمورال واقع در اسکاتلند همراهی کند، اما برنامه سفر آن‌ها به سرعت لغو شد. در بیانیه‌ای نیز اعلام شد که هری و مگان هر دو به دیدن ملکه می‌روند، اما به سرعت این بیانیه پس گرفته شد. یکی از منابع نزدیک به کاخ سلطنتی در این مورد اعلام کرد: «تنش‌ها بسیار بالا بود و هیچ راهی وجود نداشت که مگان بتواند به بالمورال برود.»

روزنامه تلگراف بریتانیا نوشت شاهزاده هری، نوه ملکه الیزابت برای حضور کنار بالین مادربزرگش به سمت اقامتگاه سلطنتی بالمورال در اسکاتلند حرکت کرده بود، اما بیش از یک ساعت پس از اعلام رسمی خبر درگذشت ملکه به آنجا رسید. مرگ ملکه تنها چند روز پس از آن اتفاق افتاد که مگان مارکل در مصاحبه‌ای گفت که همسرش هری به دلیل خروج آن‌ها از کاخ سلطنتی، ارتباط با پدرش، شاهزاده چارلز سوم را از دست داده است.

مارکل در این مصاحبه گفت که این زوج وقتی ماندن در بریتانیا را قابل ‌قبول ندانستند، پیشنهاد نقل مکان به یکی از کشورهای مشترک‌المنافع را دریافت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «فقط به دلیل حضور ما احساس می‌شد که سلسله‌مراتب بر‌هم خورده است. ما هم قبول کردیم که از آنجا برویم، با خوشحالی.»

او در این مصاحبه که با نشریه «کات» انجام شد، ادعا کرد یکی از رسانه‌های انگلیسی- که نامش را فاش نکرد- برای اشاره به فرزندان او از واژه‌ای توهین‌آمیز و نژادپرستانه استفاده کرده است.

او همچنین در مورد اینکه شاهزاده هری پس از «مگزیت» یا کناره‌گیری این زوج از وظایف سلطنتی و نقل مکان به ایالات متحده، در ارتباط با پدرش به مشکل خورد، صحبت کرد و گفت که احساس می‌کند او در جریان این اتفاق‌ها، «پدرش را از دست داد».

نیکلاس ویچل، خبرنگار باسابقه سلطنتی بی‌بی‌سی، روز پنجشنبه در یک برنامه گفت: «بیایید صادق باشیم، ممکن است از مگان مارکل استقبال خوبی نشود.» او افزود:«هری و مگان از جدا شدن از یکدیگر متنفرند، بنابراین تنها بودن در اسکاتلند برای هری بسیار سخت بود. جای تعجب نیست که چرا این‌قدر زود آنجا را ترک کرد.»

اتفاق‌ها و حاشیه‌هایی که پس از ازدواج شاهزاده هری و مگان مارکل رخ داد و سپس کناره‌گیری این دو از وظایف سلطنتی و نقل مکانشان به ایالات متحده، میانه دو برادر را که از کودکی بسیار به هم نزدیک بودند، به شدت بر‌هم زده است.

به نظر می‌رسد که مگان و هری تا زمان مراسم خاکسپاری ملکه الیزابت دوم که قرار است روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر برگزار شود، در خانه‌شان در وینزر بمانند. معلوم نیست که آیا فرزندان این زوج در مراسم خاکسپاری حضور خواهند داشت یا نه.

بیشتر از جهان