اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران: در برابر سرکوب و احکام اعدام اقلیت‌های جنسی سکوت نکنید

در سکوت است که نظام جمهوری اسلامی می‌تواند به سرکوب جامعه همجنس‌گرایان، دوجنس‌گرایان، فراجنسیتی‌ها و بیناجنسی‌ها اقدام کند

برابر قوانین کیفری جمهوری اسلامی، رابطه جنسی با همجنس، می‌‌تواند به صدور حکم اعدام برای متهمان بیانجامد - iran Human rights

واکنش‌های جهانی به صدور حکم اعدام برای دو تن از فعالان حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران ادامه دارد.

روز جمعه سازمان «اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران» در نامه‌ای سرگشاده به «کمپین حقوق بشر»، از سازمان‌های پیشرو در حمایت از حقوق و آزادی‌های اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایالات متحده، از مسئولان این سازمان خواست نسبت به سرکوب اقلیت‌های جنسی در ایران سکوت نکنند و صدای اعتراض خود را به صدور احکام اعدام برای دو تن از فعالان ایرانی حقوق دگرباشان جنسی بلند کنند.

روز یکشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱ این هفته، سازمان حقوق بشری هەنگاو در گزارشی نوشت دادگاه انقلاب ارومیه زهرا صدیقی همدانی، معروف به ساره، ۳۱ ساله و اهل نقده و الهام چوبدار ۲۴ساله و اهل ارومیه را به اتهام «فساد فی‌الارض» از طریق «ترویج همجنس‌گرایی»، «ترویج مسیحیت» و «ارتباط با رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی» به اعدام محکوم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اتهام زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار را فعالیت در «شبکه قاچاق زنان و دختران» در کردستان ایران و عراق اعلام کرده‌ است.

اتهامی که به‌باور بسیاری از کنشگران حقوق بشری ساختگی و بی‌پایه است.

سازمان عفو بین‌الملل نیز روز سه‌شنبه این هفته با صدور بیانیه‌ای بار دیگر تاکید کرد که زهرا صدیقی همدانی به‌ دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز در دفاع از حقوق و آزادی‌های «اقلیت‌های جنسی و جنسیتی» بازداشت، محاکمه و به اعدام محکوم شده است.

سازمان «اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران» در بخشی از نامه روز جمعه خود خطاب به کمپین حقوق بشر» نوشت در سکوت است که نظام جمهوری اسلامی می‌تواند به سرکوب جامعه همجنس‌گرایان، دوجنس‌گرایان، فراجنسیتی‌ها و بیناجنسی‌ها دست بزند.

برابر قوانین کیفری جمهوری اسلامی، رابطه جنسی با همجنس، نه‌ تنها «جرم» تلقی می‌شود، بلکه می‌‌تواند به صدور حکم اعدام برای متهمان بیانجامد.