خدا پادشاه را حفظ کند: تغییر در سرود ملی بریتانیا

بریتانیایی‌ها در حال آماده شدن برای خواندن یک سرود ملی متفاوت هستند

بریتانیایی‌ها پس از مرگ ملکه الیزابت دوم باید به تغییرات زیادی عادت کنند. تنها بریتانیایی‌های بالای هفتادسال شانس این را داشته‌اند که دوران پادشاه را به چشم دیده باشند.

جوان‌تر از هفتادساله‌ها در طول زندگی خود تنها دوران سلطنت ملکه را دیده‌اند؛ اما با به تخت نشستن پادشاه چارلز سوم، حتی سرود ملی این کشور هم‌ باید تغییر کند.

گفتنی است که هر کشور در بریتانیا سرود خاص خود را دارد، برای مثال اسکاتلند از «گل اسکاتلند» در رویدادهای ورزشی استفاده می‌کند؛ اما سرود انگلستان، «خدا نگهدار ملکه باد»، به عنوان سرود کل بریتانیا انتخاب شده است.

این سرود با نام اصلی «خدا نگهدار پادشاه باد» بر اساس ترانه‌ای میهن‌پرستانه است که برای اولین بار در لندن در سال ۱۷۴۵ به صورت عمومی اجرا و به عنوان سرود ملی کشور تحت سلطنت جورج دوم در قرن هجدهم پذیرفته شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلمات و آهنگ این سرود منشأ شناخته‌شده‌ای ندارند و معمولا فقط بخش اول آن خوانده می‌شود.

در حال حاضر همگان منتظر دستورالعمل رسمی از سوی نهاد سلطنت هستند. وب‌سایت رسمی خانواده سلطنتی در مورد سرودهای ملی می‌گوید: «کلماتی که امروزه استفاده می‌شود، همان کلماتی هستند که در سال ۱۷۴۵ خوانده شدند و در صورت لزوم، «ملکه» جایگزین «شاه» می‌شود.»

به این ترتیب، اکنون با پایان سلطنت ملکه الیزابت دوم و آغاز سلطنت چارلز سوم، بار دیگر نسخه اولیه و اصلی این سرود اجرا خواهد شد.

نسخه «خدا نگهدار پادشاه باد» تا سال ۱۹۵۲ که جورج ششم، پدر الیزابت دوم، درگذشت و او ملکه شد، خوانده می‌شد.

ازآنجایی‌که بریتانیا وارد دوره سوگواری ملی می‌شود و بسیاری از رویدادها پیش از مراسم خاک‌سپاری ملکه لغو شده‌اند، مشخص نیست چه زمانی اولین اجرای عمومی سرود ملی را بشنویم.

بیشتر از زندگی