حاشیه‌ای تازه برای تیم ملی فوتبال ایران؛ اسکوچیچ دست از کار کشید

علی کریمی درباره بازگشت کی‌روش در اینستاگرام خود نوشت: در سرزمین «بازگشت به عقب» انتظاری غیر از این هم نمی‌توان داشت

اسکوچیچ با تیم‌های باشگاهی مختلف نظیر ملوان، فولاد، رایکا بابل و نفت آبادان چندین سال سابقه همکاری دارد- AFP

دراگان اسکوچیچ در واکنش به احتمال بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران، دست از کار کشید. سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم اعلام کرد در انتخاب کی‌روش با این کمیته مشورت نشده است.

رسانه‌های دولتی در ایران از توافق فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داده‌اند. او قرار است با دریافت ماهانه ۵۰ هزار دلار، تا پایان برگزاری مسابقات جام جهانی هدایت این تیم را برعهده بگیرد و از قرار معلوم به‌زودی برای امضای قرارداد به تهران می‌آید.

در پی جدی شدن این انتخاب، دراگان اسکوچیچ هم دست از کار کشید و در حساب اینستاگرام خود، عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را حذف کرد. حمید استیلی، سرپرست تیم ملی فوتبال ایران، با اعلام این خبر گفت: «اصول حرفه‌ای این است که وقتی با مربی قرارداد دارید، درست نیست بروید و با مربی دیگری صحبت کنید.»

استیلی خطاب به روسای جدید فدراسیون فوتبال گفت: «شما با این رفتار، سرمربی را تضعیف می‌کنید. اگر فدراسیون فوتبال قرار است برای تغییر مربی تصمیم بگیرد، این تصمیم باید در کمیته فنی گرفته شود. این رفتار اصلا جوانمردانه نیست.»

ابراهیم قاسم‌پور، سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال، هم به رفتار فدراسیون انتقاد کرد و گفت: «اگر کمیته فنی مسئولیتی دارد پس باید به نظرهایشان هم اهمیت داده شود؛ اگر غیر از این است که آن را منحل کنند.»

او اضافه کرد: «کمیته فنی فدراسیون فوتبال با بازگشت کی‌روش به‌شدت مخالف است. اگر او به تیم ملی برگردد، به ما و کسانی که کی‌روش را بیرون کردند، تودهنی زده می‌شود.»

علی کریمی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران هم به گزارش‌ها درباره بازگشت کی‌روش به تیم ملی واکنش نشان داد و در اینستاگرام خود نوشت: در سرزمین «بازگشت به عقب» انتظاری غیر از این هم نمی‌توان داشت.

کریمی از کی‌روش به عنوان کسی یاد کرد که طی هشت سال حضور در فوتبال ایران «هیچ موفقیت منحصر به فردی نداشته، اما فوج فوج کشته و مرده دارد.»

او نوشته که ایران «بهشت» کی‌روش است، جایی که در آن «تحکم می‌کند» و «زمین‌بوسی» می‌بیند و «می‌بازد»، اما در نهایت مردم «به افتخارش به خیابان‌ها می‌ریزند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، در واکنش به این انتقاد‌ها، گفت: «ارزیابی عمومی نشان می‌دهد کی‌روش رضایت جامعه را جلب کرده است.»

برخی رسانه‌ها براساس شنید‌ه‌های خود خبر داده‌اند که دراگان اسکوچیچ ممکن است جایگزین جواد نکونام در تیم فوتبال فولاد خوزستان شود. اسکوچیچ با تیم‌های باشگاهی مختلف نظیر ملوان، فولاد، رایکا بابل و نفت آبادان چندین سال کار کرده است و فوتبال ایران را به‌خوبی می‌شناسد.

روزنامه دولتی ایران ورزشی هم اعلام کرد که در صورت اخراج اسکوچیچ، فدراسیون فوتبال باید به او یک میلیون دلار غرامت بدهد و یک تیم عربی هم حاضر است برای سه سال به دراگان پنج میلیون دلار پول بدهد.

مقام‌های فدراسیون فوتبال ایران هنوز در مورد این خبر اظهار‌نظری نکرده‌اند و تکلیف اسکوچیچ پس از قطعی شدن برکناری هنوز مشخص نیست.

دراگان اسکوچیچ از همان زمان که سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران را به عهده گرفت، با انتقاد‌هایی روبرو شد؛ به خصوص اینکه برخی می‌‌گفتند او مربی نامداری نیست و نمی‌تواند مسئولیت هدایت تیم ملی در رقابت‌های جام‌جهانی را برعهده داشته باشد.

آن‌طور که رسانه‌ها نوشته‌اند، قرارداد ابتدایی اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال ۲۰۰ هزار دلار بود، اما در زمان مدیریت شهاب‌الدین عزیزی خادم، تغییراتی در آن به وجود آمد و این قرارداد تا پایان سال ۲۰۲۲ تمدید شد. اسکوچیچ در صورت برکناری می‌تواند از فدراسیون فوتبال ایران یک میلیون دلار غرامت بگیرد.

بیشتر از فوتبال