اجرای حکم اعدام ۷ نفر در زندان میناب

مطابق آمار منتشرشده سازمان عفو بین‌الملل و بنیاد عبدالرحمان برومند، حداقل ۲۵۱ نفر از تاریخ ۱۱ دی‌ ۱۴۰۰ تا ۹ تیر ۱۴۰۱ در ایران اعدام شده‌اند

حکم اعدام ۷ زندانی سحرگاه روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور، در زندان میناب اجرا شد. به گفته منابع مطلع، این افراد پیش‌تر در ارتباط با اتهام جرائم مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند.

پایگاه خبری «حال وش» ۱۳ شهریور، خبر انتقال این ۷ زندانی که چهار نفر از آن‌ها شهروندان بلوچ‌اند، به سلول انفرادی برای اجرای حکم را منتشر کرده بود.

طبق گزارش منتشرشده، اسامی افراد اعدام‌شده عبدالخالق نارویی، اهل زاهدان و ساکن گرگان، متاهل و دارای فرزند، سلیمان نارویی، متاهل و دارای فرزند، اهل زاهدان و ساکن این شهر، عبدالغفور بهادرزاده ریگی، متاهل و دارای پنج فرزند و اهل و ساکن روستای گزگراغ از توابع شهرستان تفتان، عباس نوبخت، متاهل، دارای فرزند و اهل شهر رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج، محمد زبیری، متاهل و دارای دو همسر و فرزند اهل و ساکن روستای باغملک از توابع میناب، محمد کاظمی، اهل و ساکن جهرم، و محمدرضا هدایتی، متاهل دارای دو فرزند، اهل و ساکن مشهد است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین در گزارش‌ها آمده است که این افراد در پرونده‌های جداگانه، با رای دادگاه انقلاب میناب به ریاست قاضی حسن نیک طبع به اعدام محکوم شده‌اند.

مطابق آمار منتشرشده سازمان عفو بین‌الملل و بنیاد عبدالرحمان برومند، حداقل ۲۵۱ نفر از تاریخ ۱۱ دی‌ ۱۴۰۰ تا ۹ تیر ۱۴۰۱ در ایران اعدام شده‌اند.

طبق این گزارش، اتهام اکثر اعدام‌شدگان قتل و جرائم مواد مخدر بوده است. خردادماه سال ۱۴۰۱ هم انتشار گزارش سازمان عفو بین‌الملل حاکی از آن بود که ۵۴ درصد از کل اعدام‌های ثبت‌شده در جهان، با نظارت و تایید دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اجرا شده است.

حکومت اسلامی در ایران، سال ۲۰۲۱ با اجرای ۳۱۴ اعدام پس از چین در رتبه دوم جهان به لحاظ تعداد اعدام‌ها قرار گرفت.