بازیگر «ارباب حلقه‌ها»: زنان پایدار و شجاع و مقاوم ایران الهام‌بخش من بودند

نازنین بنیادی در این مجموعه جدید نقش شخصیتی به نام براونین را بازی می‌کند

بنیادی سابقه فعالیت حقوق بشری گسترده در رابطه با ایران و همکاری با سازمان‌هایی همچون عفو بین‌الملل را دارد- Niklas HALLE'N / AFP

نازنین بنیادی، بازیگر ایرانی-بریتانیایی که یکی از چهره‌های اصلی مجموعه جدید «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» است، در گفت‌و‌گویی زنان ایران را الهام‌بخش شخصیت خود دانست. این شخصیت که براونین نام دارد از مهم‌ترین چهره‌های مجموعه جدید است که از آمازون پرایم پخش می‌شود.

بنیادی در گفت‌و‌گویی مطبوعاتی گفت زنان ایران «پایدار، شجاع و مقاوم‌اند» و آن‌ها را الهام‌بخش شخصیتش خواند.

این بازیگر ۴۲ ساله افزود: «من معمولا به نقش‌هایی تمایل دارم که این احساس را به من می‌دهند داریم قدمی رو به جلو برمی‌داریم و به زنان قدرت می‌بخشیم؛ نه فقط در صنعت سینما بلکه فراتر از آن. شخصیت‌هایی را دوست‌ دارم که چندوجهی، چندلایه و پیچیده‌اند؛ چون زنان این‌گونه‌اند و تمام مردم این‌گونه‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در توصیف شخصیتی که بازی می‌کند، گفت: «من به همین دلیل شخصیت براونین را دوست دارم چون نه فقط درگیر یک رابطه عاشقانه ممنوعه‌ای با یک اِلف [شخصیت کوتوله‌ اساطیری] است و نه فقط مادر پسر نوجوانی شورشگر و نه فقط فردی التیام‌بخش، بلکه به مردمش نیز متعهد است و می‌کوشد آن‌ها را از زنجیرهای گذشته رها کند.»

بنیادی که سابقه فعالیت حقوق بشری گسترده در رابطه با ایران و همکاری با سازمان‌هایی همچون عفو بین‌الملل را دارد، گفت: «این قصه با من به‌عنوان یک کنشگر رابطه برقرار می‌کند و بسیاری از تجربیات من و کنشگری‌ام از همین آمده است. امیدوارم به مردم الهام ببخشد تا همین احساس را راجع به حقیقت‌گویی و پافشاری بر حقیقت داشته باشند.»

حضور گسترده شخصیت‌های زن و غیرسفیدپوست در «ارباب حلقه‌ها» باعث شده است برخی کاربران اینترنتی با سخنانی سخیف به آن حمله کنند، تا جایی که آمازون پرایم امکان نظردهی کاربران را مسدود کرده است. اما رسانه‌ها در گفت‌و‌گو با عوامل مجموعه همچون بنیادی، از انگیزه‌های آن‌ها برای ساخت این مجموعه جدید گفته‌اند.

بیشتر از فرهنگ و هنر