عربستان سعودی مقررات صدور روادید گردشگری را تسهیل کرد

عربستان سعودی در سال ۲۰۱۴ میزبان بیش از ۲۳ میلیون گردشگر بود که از سال ۲۰۰۴ به این سو بالاترین آمار در این زمینه به‌حساب می‌آید

ساکنان ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و افرادی که روادید شنگن دارند نیز می‌توانند وارد خاک عربستان سعودی شوند -- FAYEZ NURELDINE / AFP

وزارت گردشگری عربستان سعودی با هدف تسهیل گردشگری در این کشور، اصلاحاتی را در مقررات مربوط به صدور روادید انجام داد. به‌گزارش العربیه، اصلاحات انجام شده گروه‌هایی که صلاحیت دریافت روادید عربستان سعودی دارند را گسترش می‌دهد و گزینه‌های بیشتری در اختیار گردشگران می‌گذارد.

بر اساس اعلام وزارت گردشگری عربستان سعودی، صدور ویزا برای شهروندان ساکن کشورهای حوزه خلیج فارس تسهیل می‌شود و در عین‌حال ساکنان ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و افرادی که روادید شنگن دارند نیز می‌توانند وارد خاک این کشور شوند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد افرادی که مجوز اقامت در یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را داشته باشند می‌توانند به‌عنوان گردشگر وارد خاک عربستان سعودی شوند. این دست روادیدهای گردشگری حداقل سه ماه اعتبار دارد و شامل اقوام درجه یک و همچنین خدمه افرادی که روادید به نام آنها صادر شده است نیز می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر پایه مقررات اعلام شده، مقررات جدید می‌گوید گردشگران باید از قوانین عربستان سعودی پیروی کنند و همیشه مدارک شناسایی خود را همراه داشته باشند. این وزارتخانه در عین‌حال متذکر شده است افرادی که موفق به دریافت روادید گردشگری می‌شوند، مجاز به حضور در مراسم حج واجب یا عمره نیستند.

اطلاعات بانک جهانی نشان می دهد که عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹، یعنی یک سال پیش از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، میزبان بیش از ۲۰ میلیون گردشگر بوده است. آمار بانک جهانی همچنین نشان می‌دهد که از سال ۲۰۰۴ به این‌سو، بیشترین تعداد حضور گردشگران در عربستان سعودی متعلق به سال ۲۰۱۴ است؛ سالی که بیش از ۲۳ میلیون گردشگر به خاک این کشور آمد.

بیشتر از جهان