عضو طالبان، همسر و فرمانده‌اش را هنگام تجاوز به همسرش کشت

این فرمانده طالبان هنگامی‌که به خانه همکارش دعوت شده بود به همسر او تجاوز کرد

منابع مردمی در کنر گفتند که این فرمانده طالبان به آزار و اذیت ساکنان استان کنر متهم بود- Twitter@AbdulhaqOmeri

یک فرمانده محلی طالبان در کنر به دست یک طالب دیگر کشته شد.

منابع آگاه محلی به ایندیپندنت فارسی گفتند که این فرمانده طالبان که مولوی جلال نام داشت شب چهارشنبه‌‌ ۹ شهریور، در روستای بادیل شهرستان نرنگ استان کنر، در حالی‌که به خانه یکی از همکارانش برای مهمانی دعوت شده بود، به همسر میزبان تجاوز کرد و به دست او کشته شد.

میزبان که از اعضای گروه طالبان بود، پس از کشتن مولوی جلال، همسرش را نیز کشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع آگاه گفتند که مولوی جلال پیش ازاین نیز بارها به آزار و اذیت ساکنان کنر پرداخته و ساکنان منطقه را به تنگ آورده بود.

گفتنی است که گزارش‌های بسیاری در مورد تجاوز و به عقد در آوردن دختران جوان از طرف بسیاری از افراد طالبان در پایتخت و بخش‌های دیگری از افغانستان وجود دارند.

در تازه‌ترین مورد، دختری به نام الهه که دانشجوی طب بود، روز سه‌شنبه ۸ شهریور، با پخش تصاویری از خودش در کابل اعلام کرد که سعید خوستی از افراد نزدیک به سراج‌الدین حقانی شش ماه پیش، نخست به او تجاوز کرد و پس از آن او را به عقد اجباری با خودش درآورد. الهه گفت که طالبان او را به اتهام داشتن تصویر نیروهای امینتی در موبایلش بازداشت کردند. سعید خوستی که در آن هنگام سخنگوی سراج الدین حقانی بود به او تجاوز کرده و از او فیلم گرفته بود. الهه از شکنجه، ضرب‌وشتم و زندانی شدنش به دست این عضو گروه طالبان صحبت کرد. پخش تصویرهای الهه واکنش‌های تندی را در پی داشت.

از سوی دیگر، هنگامی که در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، پس از تسلط طالبان بر افغانستان، شماری از زنان و مردان در کابل و بلخ نخستین تجمع‌های اعتراضی را علیه طالبان برگزار کردند، اعضای این گروه شماری از این زنان و مردان را در استان بلخ در شهر مزارشریف بازداشت کردند. پس از این حادثه، چند نفر از این دختران معترض اعلام کردند که طالبان به چند تن از دختران بازداشت‌شده در بلخ تجاوز کردند.

این دختران معترض گفتند که طالبان به چند تن از دختران معترض بلخی تجاوز گروهی کردند و به آن‌ها داروی بیهوش‌کننده دادند و آن‌ها را شکنجه کردند.

طالبان تمامی گزارش‌ها در مورد تجاوز و بدرفتاری‌های افرادشان با مردم به‌ویژه با زنان را رد کرده‌اند.

بیشتر از جهان