وزارت خارجه سوریه به اسرائیل: با آتش بازی می‌کنید

پس از حمله‌ موشکی شامگاه چهارشنبه به فرودگاه بین‌المللی حلب، وزیر خارجه سوریه اسرائیل را عامل این حمله دانست و به این کشور هشدار داد

فیصل المقداد، وزیر خارجه دولت سوریه، طی بیان اظهاراتی در روز پنجشنبه، ۱ سپتامبر ۲۰۲۲، گفت اسرائیل امنیت منطقه را تهدید می‌کند- ATTA KENARE / AFP

وزیر خارجه دولت بشار اسد، ضمن اشاره به حمله‌ موشکی شامگاه چهارشنبه اسرائیل به نزدیکی دمشق و فرودگاه بین‌المللی حلب، گفت این کشور دارد «با آتش بازی می‌کند.»

فیصل المقداد، وزیر خارجه دولت سوریه، در اظهاراتی در روز پنجشنبه، ۱ سپتامبر ۲۰۲۲، گفت اسرائیل امنیت منطقه را تهدید می‌کند. به‌گفته او اقدامات اسرائیل وضعیت خاورمیانه را در معرض انفجار قرار داده است. دیپلمات ارشد دولت بشار اسد در ادامه اظهاراتش گفت، سوریه در مقابل حمله‌های مکرر اسرائیل به خاک این کشور ساکت نخواهد بود و دیر یا زود نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهد داد.

تلویزیون دولتی سوریه در روز چهارشنبه، ۳۱ اوت ۲۰۲۲، اعلام کرد اسرائیل فرودگاه بین‌المللی حلب را هدف حمله‌های موشکی قرار داده است. از سوی دیگر، تلویزیون الحدث نیز با بیان این خبر گفت، حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه حلب در پی ورود یک هواپیمای باری متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این فرودگاه صورت گرفت.

مقام‌های دولت اسرائیل بارها گفته‌اند جمهوری اسلامی ایران فرودگاه‌های غیرنظامی را به‌منظور نقل‌وانتقال سلاح و مسلح کردن شبه‌نظامی‌های تحت حمایتش مورد استفاده قرار می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسرائیل در سال‌های گذشته بارها مناطق مختلفی از خاک سوریه را هدف حمله‌های هوایی قرار داده و نه تنها مواضع نیروهای دولتی سوریه، بلکه مواضع نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران را نیز بمباران کرده است. پیش از حمله موشکی به فرودگاه بین‌المللی حلب، آخرین مورد از این دست حمله‌های اسرائیل در انتهای هفته گذشته رخ داد.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» شنبه گذشته نوشت اسرائیل در جریان حمله روز پنجشنبه، ۳ شهریور ۱۴۰۱، به مناطق مرکزی سوریه توانست زرادخانه‌ای مملو از صدها موشک ساخت جمهوری اسلامی ایران را نابود کند.

به‌گزارش این گروه مدافع حقوق بشر و نزدیک به مخالفان دولت بشار اسد، زرادخانه مورد نظر حاوی هزار موشک میان‌برد و زمین‌به‌زمین بود که حکومت ایران آنها را در طول یک سال گذشته در شهر مصیاف، واقع در استان حما، ساخته بود. دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این مورد نوشت که این حمله تلفات جانی نداشت اما ترکش‌های انفجار باعث زخمی شدن ۱۴ نفر شد.

شاهدان عینی انفجار زرادخانه شهر مصیاف به خبرگزاری‌ها گفتند این انفجار به‌قدری عظیم بود که چهار تا شش ساعت به‌طول انجامید.

بیشتر از جهان