فرماندهان سپاه: دنیا به‌دنبال تجهیزات نظامی ما و فاصله انداختن بین مردم و رهبری است

روسیه اعلام کرد پهپادهای ایران مشکل فنی دارند و سلامی گفت که دنیا به‌دنبال خرید تجهیزات از ایران است

معاون سیاسی سپاه: امروز بالغ بر ۱۶۰ کانال ماهواره‌ای تلاش دارند تا مردم ما را از نظام و رهبری دور کنند - Iranian Presidency / AFP

در حالی که مشکلات اقتصادی، کسری بودجه و نامشخص بودن سرنوشت برجام، بخشی از مشکلات دولت رئیسی را تشکیل می‌دهد، فرماندهان سپاه در ایران خبر از تمایل به خرید تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی از طرف قدرت‌های جهانی و فعالیت ۱۶۰ شبکه ماهواره‌ای برای فاصله انداختن بین مردم و علی خامنه‌ای می‌دهند.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، گفت: «برخی قدرت‌های رده نخست دنیا تمایل به خرید تجهیزات نظامی و دفاعی از جمهوری اسلامی دارند که البته این موضوع محقق شده و هم اکنون در حال استفاده و آموزش هستند.»

«برخی قدرت‌های رده نخست دنیا» که حسین سلامی به آن اشاره کرده است جز روسیه نمی‌تواند نامی دیگر باشد. رسانه‌ها چندی پیش، خبر از تمایل روسیه برای خرید پهپادهای نظامی جمهوری اسلامی برای استفاده در جنگ علیه اوکراین دادند. هم‌زمان با ورود پوتین به تهران، برخی نیروهای نظامی روسیه برای آموزش استفاده از این پهپادها به ایران آمده بودند. روز سه‌شنبه نیز واشنگتن پست اعلام کرد که روسیه نخستین محموله حاوی صدها پهپاد ساخت ایران را دریافت کرده است. به گزارش این روزنامه آمریکایی، این پهپادها در عملیات تهاجمی یا تجسسی کاربرد دارند.

از سوی دیگر، مقام‌های دولت بایدن به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که روسیه در به‌کارگیری پهپادهای ساخت ایران که به‌تازگی از تهران دریافت کرده، دچار مشکلات فنی شده است. خبرگزاری رویترز نیز با تایید این خبر در گزارشی نوشت که هرچند شماری از «هواپیماهای بدون سرنشین» ساخت ایران به دست مقام‌های نظامی روسیه رسیده است، اما روس‌ها نتوانسته‌اند از این پهپادها استفاده کنند و مشکلات فنی در استفاده از آن وجود دارد. رویترز به‌ نقل از یک مقام نظامی آمریکا نوشت ایران در این ماه، دو مدل پهپاد ساخت داخل، با نام‌های «مهاجر۶» و «شاهد» در اختیار روسیه قرار داده است.

حسین سلامی در حالی‌که در نمایشگاهی از تولیدات ارتش و سپاه در حوزه جنگ الکترونیک، پدافند هوایی، پهپادها و موشک‌های کروز دیدن می‌کرد گفت: «نیروهای مسلح در زمینه‌های مختلف دفاعی از جمله حوزه الکترونیک به‌عنوان فناوری پیشرفته و سطح بالا به موفقیت‌های تصمیم‌ساز دست یافته است. پیشرفت‌های رخ‌داده در عرصه دفاعی شکوهمند، اقتدارآمیز، بازدارنده و منطبق بر دو واقعیت پیشرفت‌های فناوری در سطح جهانی و ناتوانمندسازی اقدامات دشمن در حوزه پدافندی است.»

معاون سیاسی سپاه: فعالیت ۱۶۰ کانال ماهواره‌ای برای فاصله انداختن بین مردم و رهبری

یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معتقد است دنیا قصد دارد تا دستاوردهای جمهوری اسلامی دیده نشود. او در مورد رسانه‌های خارج از ایران نیز گفت: «امروز بالغ بر ۱۶۰ کانال ماهواره‌ای تلاش دارند تا مردم ما را از نظام و رهبری دور سازند و بی‌تردید دشمن تلاش دارد تا توانمندی‌ها و دستاوردهای ملت ایران دیده نشود.‌ امروز دشمن تلاش دارد تا با تصویرسازی‌های کاذب و ارائه اسلام اموی، اسلام نبوی را از ذهن‌ها دور ساخته و در دل‌ها یاس و بدبینی ایجاد کند.»

یدالله جوانی معتقد است که جمهوری اسلامی از بحران‌های مختلفی مانند خطر حمله نظامی و مشکلات اقتصادی گذشته است. جوانی در نشست جهاد تبیین مدعی شد: «خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی ایران از بسیاری مخاطرات همچون اقدام نظامی علیه کشور، جلوگیری از توسعه اقتصادی و... که می‌تواند کشورها را به نابودی بکشاند، عبور کرده است. علت راز دشمنی ظالمان و مستکبران با ملت ایران، در آن است که قیام ملت ایران بر پایه توحید بوده و تمدن‌ساز است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او مشکلات جمهوری اسلامی با دیگر کشورهای دنیا را تقابل بین حق و باطل دانست و گفت: «در تقابل دو جبهه حق و باطل، دشمن بسیاری از ابزارهای خود را ناکارآمد دانسته و تلاش دارد تا از ابزار جنگ شناختی و جنگ نرم استفاده کند.‌»

معاون سیاسی سپاه که ادعا می‌کند مشکلات مردم ایران حل شده است، دلیل آن‌ را وجود ابراهیم رئیسی در راس دولت دانست و گفت: «خوشبختانه دولت آیت‌الله رئیسی امید و اعتماد را در دل‌ها زنده کرده است. امروز در رکاب رهبری بودن زمینه‌ساز سعادت واقعی است.»

این در حالی است که پس از جراحی اقتصادی دولت، مشکلات اقتصادی بیش‌ازپیش نمایان شد و تورم ماه‌به‌ماه روند افزایشی خود را ادامه می‌دهد و گرانی و کمیاب شدن اقلام ضروری و دارو یکی از جدی‌ترین مشکلات کشور است.

از سوی دیگر، قطعی مکرر آب در شهرهای مختلف ایران و همچنین اعلام رسمی احتمال قطعی برق و گاز در زمستان بیش‌ازپیش به مشکلات مردم افزوده است.

در کنار مشکلات اقتصادی، عدم امنیت و سرقت نیز روزبه‌روز افزایش می‌یابد. بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، شمار سرقت‌ها در سال ۱۳۹۵ حدود ۳۴۳ هزار و ۴۲۵ فقره بود که طبق اعلام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، در سال ۱۴۰۰ به حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار فقره رسید که به معنای افزایش چهار برابری آمار طی پنج سال است. مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی، هم در اسفند ۱۴۰۰ اعلام کرد علاوه بر افزایش آمار سرقت‌اولی‌ها نسبت به سال قبل از آن، سن برخی سارقان از جمله موبایل‌قاپ‌ها به زیر ۱۸ سال رسیده است.