دبی، میزبان مسابقات بین‌المللی ورزش‌های الکترونیکی

جشنواره بین‌المللی ورزش‌های الکترونیکی دبی، روزهای نهم تا بیستم ماه نوامبر برگزار می‌شود

ورزش‌های الکترونیک به رقابت‌های گفته می‌شود که با استفاده از بازی‌های ویدئوی به صورت گروهی یا تک‌نفره انجام می‌شود - Christophe ARCHAMBAULT / AFP

شهر دبی در امارات متحده عربی تا چند ماه دیگر میزبان رقابت‌های بین‌المللی ورزش‌های الکترونیک خواهد بود. این نخستین رویداد بزرگ بین‌المللی صنعت سرگرمی است که پس از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی، در مرکز نمایشگاهی این شهر برگزار می‌شود.

«جشنواره ورزش‌های الکترونیکی دبی» (DEF) روزهای نهم تا بیستم ماه نوامبر، چند روز پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی فوتبال در قطر برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود شمار زیادی از علاقه‌مندان فوتبال که برای تماشای بازی‌ها از سراسر جهان به منطقه می‌آیند، قبل یا بعد از بازی‌ها، به برخی دیگر از کشورهای منطقه، از جمله امارات متحده عربی و شهر دبی سفر کنند.

ورزش‌های الکترونیک (E-sports) به رقابت‌های گفته می‌شود که با استفاده از بازی‌های ویدئویی و با حضور بازیکنان حرفه‌ای در سطح جهان، به صورت گروهی، میان دو تیم، یا تک‌نفره انجام می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در کنار برگزاری این رقابت‌های ورزشی، برنامه‌های آموزشی، هنری و رویدادهای تجاری، با حضور شرکت‌های فعال در «صنعت سرگرمی» جهان و فناوری‌های نوین برگزار می‌شود.

به‌گفته احمد الخواجه، مدیراجرایی جشنواره‌های دبی، جهان از تجربه این بازی‌ها لذت می‌برد و ظرفیت‌ها و فرصت‌های زیادی در بازار ورزش‌های الکترونیک وجود دارد و الهام‌بخش شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

برگزاری رقابت‌های بین‌المللی «ورزش‌های الکترونیک»، در راستای سیاست‌های شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، برای معرفی این شهر به عنوان شهری نوآور و پیشگام، برای برگزار رویدادهای جهان فناوری است.

بیشتر از تکنولوژی